problemer med get-methode i apache

Tags:    html css

jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at stille dette spørgsmål, så undskyld mig hvis jeg er gået forkert

jeg har installeret phptriad, og lavet et site med noget php og noget mysql.

men jeg har det problem at når jeg skal gå mellem siderne med get methode så vil siden ikke vises. altså get methode, når linket efter php efternavnet har et spørgsmålstegn, og så variable lig verdier.

håber at der er nogen der kan hjælpe mig

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan være at han har opsat apache og indstalleret php, uden at tilføje .php til file extensions.

Ellers er jeg helt på bar bund, jeg kan dog kun henvise til apache manuellen, der skulle de besvare spørgsmålet meget nøje. (jeg kan ikke pt huske det i hovedet, og jeg har ikke apache kørende for tiden).

Edit: Oh problem med fx at besøge "index.php?var=SomeValue" ?

måske har det noget med safe mode at gøre, er dog ikke sikker. Jeg har selv kørt safe mode uden det problem.
prøv at endre spørgsmåls tegnet til "%253f" og se om det virker..

Går ud fra du mener $_get ?, hvor du så bruger include eller ligende til at navigere med?... tror alser det har noget med opsætningen i apache at gøre, har søgt lidt på "question mark" og php/apache men kan ikke lige finde frem til samme problem du beskriver.

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2007 19:52 af Bruger #6953
Du må først lige beskrive hvad dit problem er. Det kan jeg ikke læse ud fra din beskrivelse. Giv et konkret eksempel.

okaj, jeg prøver lige at beskrive det lidt nærmere.

når jeg skal ind på phpBB, så går man ind på /forum/index.php dette går fint.

men når jeg så er i gang med at logge ind, så går den viddere til /forum/login.php?sid=84d79ec4f747349c50bebb1024caf792 og dette går galt

jeg går ud fra at sid er en variabel, og at 84d79ec4f747349c50bebb1024caf792 så er den verdi der overføres til variablen når siden /forum/login.php loades,

den metode til at overføre variable mellem sider hedder så vidt jeg ved get-methode, og den går galt hver gang jeg prøver

da det er phpBB som er et script jeg ikke selv har skrevet går jeg ikke ud fra at det er scriptet den er galt med, men opsætningen af apache

Hvad sker der? Hvad bliver der vist?

en side om at siden ikke kan vises, ligesom hvis man prøver at klikke ind på en side som ikke findes.

jeg fandt problemet, det viste sig at phpBB var stillet til at domænet skulle være localhost, doh!, så er det jo klart at det ikke virker.

jeg håber at folk kan bære over med mig,

jeg føler mig ret pinlig nu.

undskyld

hvordan skal jeg så fordele pointene?

hvordan skal jeg så fordele pointene?

Det er op til dig. Du kan fx give dem til dig selv - bare du giver dem til nogen.

t