Float i FF

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Jeg har denne side, jeg har lavet http://mullep.dk/index.php Den er 100% valid men der er bugs i FireFox når float bliver tilføjet. Prøv at se siden i IE, så står den som den skal.
Har nogen en idé til hvad dette kunne skyldes.

prøv at tilføj float: right; til #navigation og float: left; til #content
Hvis man er for doven til det kan du se denne side http://mullep.dk/index2.php og hvis du lige kigger på HTML Validation er der ingen ting, ikke en warning.

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok, dit problem ser ud til at være at teksten og menuen ikke kommer ind i borderen når du insætter float.

Ellers et fint, dejligt simpelt layout du har der;D

Prøv at ændre CSS filen til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og HTML filen til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg forstår ikke hvad du vil med den tabel?

Indlæg senest redigeret d. 26.03.2007 15:57 af Bruger #10113
Nu skal jeg ikke bruge for meget tid på det, problemet med colapsing divs er nok det mest irriterende.

CSS koden
Fold kodeboks ind/udKode 

HTML koden
Fold kodeboks ind/udKode 

Som du kan se kan menuen også laves uden tabeller, det enste som jeg ikke kender løsningen på her, det er at selve den bottom-border du vil have, den laver 5-10px plads før menuen renderes, jeg hved ikke hvorfor men det er nu en meget god efekt (synes jeg selv)..

nu bruger jeg mest billeder til mine egne borders, men måske en anden kender løsningen på det problem, jeg har prøvet med "overflow: hidden;" det kunne jeg ikke helt få til at virke.

Jeg er vist ikke med på, hvad du snakker om. overflow:hidden; virker i dette tilfælde - og har intet at gøre med baggrundsfarverne.

Men ærlig talt, så tror jeg heller ikke du forstår indholdet i den artikel, som du har linket til. Den opførsel Joseph er ude efter, kan opnås på flere forskellige måder. Det der står om i den artikel, som ikke er muligt, gælder kun når parent-elementet har fået "layout" (og det kan forresten gøres på andre måder end ved at angive en dimension) - og det kan man så arbejde udenom, omend det selvfølgelig ikke er optimalt. Men det er temmelig irrelevant ift. Josephs problem, og at misbruge tabeller til layout, hjælper på ingen måde på det andet problem.

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2007 22:46 af Bruger #4907
Du skal bruge margin-left: auto; og margin-right: auto; for at centrere content.

Problemet på index2 er at den "omringende div" kolapser grunden til det er at de divs inde i den er sat til "float: left/right;".

det er det mest hyppige problem på tabel fri layouts som bruger float, det kan helt udemærket lade sig gøre at lave table fri layouts; Men ønskes det bliver man enten nød til at begranse sig selv til bestemte designs, eller bruge "css hacks". Alternativt kunne man gå tilbage til tabeller som iøvrit vises præcis som ønsket i de fleste browsere.

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2007 18:47 af Bruger #6953
Alternativt kunne man gå tilbage til tabeller som iøvrit vises præcis som ønsket i de fleste browsere.

Jeg kan ikke lide at du nærmest andbefalder ham at bruge tabeller. Men det må du jo selv om.

CSS layouts er altid at foretrække, og flere og lfere store sider går over til det.

Simon havde jeg skam heller ikke tænkt mig...

Jeg prøvet det med margins men hjalp ikke :S

en lille fif ... :

fjern W3C valid. billederne

de ser dumme ud, og de passer ikke til sidens layout!

en lille fif ... :

fjern W3C valid. billederne

de ser dumme ud, og de passer ikke til sidens layout!

Rigtigt, rigtigt. Men jeg mener at man kan finde dem i andre varitationen på w3c.org.

Ellers kan du tegner nogen selv som passer til dit layout. Vis altså du gerne vil beholde dem;)

Brugte bare noget padding, Jacob.

Jeg kan bare ikke få siden til at blive i centrum uden at bruge align="center" hvilket giver en warning :P

Sikkert fordi du har angivet #outline { margin:auto 0; } - hvilket svarer til #outline { margin-top:auto; margin-right:0; margin-bottom:auto; margin-left:0;} - i stedet for #outline { margin:0 auto;} !?

<< < 12 > >>
t