Baggrundsgentagelse + IE vs FF

Tags:    html css

Jeg er endelig ved at få hang ved tabellerne, men selvfølgelig opstår der problemer.

Den første er at jeg ønsker ikke baggrunden i min <td> skal gentage sig.

Den anden er, at Firefox ser ud til at sætte sine egne standarder, hvis man kan sige det. Nogen løsninger?

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har prøvet med lidt CSS, men det er sgu ikke nemt :P.

Og så er det nu jeg indser, at jeg har skrevet javascript...

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2007 17:56 af Bruger #11555
46 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men frames er nu alligevel noget lort i layout, som for en vær pris skal ungåes!

Der er vi så uenige;) Mener ikke man skal afskrive det overhovedet:)

Der er vi så uenige;) Mener ikke man skal afskrive det overhovedet:)

Hmm, der er nu mange ulemper med frames.

Hvad er fordelene?

Hmm, der er nu mange ulemper med frames.

Hvad er fordelene?

Du behøver ikke at skrive en masse AJAX hvis du skal have opdateret et lille stykke af siden. Det er ikke alle browsere der understøtter AJAX. Og nogle har Javascript slået fra. arto.dk er et glimrende eksempel hvor frames er udnyttet for at spare på pladsen.

Du behøver ikke at skrive en masse AJAX hvis du skal have opdateret et lille stykke af siden. Det er ikke alle browsere der understøtter AJAX. Og nogle har Javascript slået fra. arto.dk er et glimrende eksempel hvor frames er udnyttet for at spare på pladsen.

Hmm. Så siger vi det.

Hmm. Så siger vi det.

Det lyder som om at du har en masse modargumenter?:) Jeg ville da gerne høre dem. Det er altid godt med lidt input:)

Bookmarks og link til netstedet er da de største.

Vis vi nu fks siger at jeg har en side med to frames, en mad menuen og en med siden. Så vil adressen i toppen ofrbliver den samme. Og vis en person så bookmarker den får han bare forsiden, det samme med links.

FF:
window.sidebar.addPanel(title, url,"");
IE:
window.external.AddFavorite( url, title);

På den måde kan man bookmarke, og så er der ikke nogen problemer;)

Ja ja, men vis vi nu siger at jeg har en side med to frames, en med menuen og en med sidens indhold.
Vis jeg så sætter dit bookmark link i den frame med sidens indhold. Så er det kun den side der bliver bookmaket, det vil sige at menuen ikke kommer med. Så når jeg så senere klikker på siden i min bookmarks, så kommer siden uden menu.
Det er da ikke så fedt.

Jeg ved ikke med dig, men jeg ville bookmarke indexen, altså så begge frames kommer med.

Jeg ved ikke med dig, men jeg ville bookmarke indexen, altså så begge frames kommer med.

Ja, men vis man bookmaker indexes så får man jo kun forsiden. Hvad vis nu man gerne vil bookmarke en underside?

t