Lidt $_GET sikkerhed og andet!

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej udviklere

Jeg er igang med at lave et community system til Travian.dk, men før jeg offentliggøre det hele, vil jeg gerne have sikkerheden i orden.

Her på Udvikleren har jeg læst lidt om sikkerhed, og læste også om noget jeg ikke har hørt om før - at man kan få ødelagt en hel del, ret simpelt i $_GET. Hvis vi nu siger jeg har et artikelsystem der kører på "artikel.php?id=tal", fik jeg at vide at man kan skrive noget ala:
"artikel.php?id=DROP TABLE artikler;" eller sådan noget, og så ryger det hele jo.
Hvordan kan man undgå dette?

Og har også læst lidt om SQL injections med brugerinputs. Men nogle snakker om addslashes, og andre om et eller andet ala mysql_real_escape_string eller sådan noget. Men er addslashes da ikke nok?

Og så vil jeg lige høre:
Alt i alt, vil I så sige at det er fin sikkerhed ved at community med at jeg md5(sha1()) password, gør det der med $_GET med artikel og det med addslashes? Er det nok sikkerhed, synes I? Eller mangler der noget?

ALT hvad der har med sikkerhed at gøre, kom med det. Gerne bare LIDT forklaring, og ellers bare et eksempel.

MVH
Alexander :-)

21 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hov, hvad skete der der?

Fejlpost. udvikleren.dk opfører sig underligt...

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2007 19:51 af Bruger #3143
<< < 123 > >>
t