Indkøbskurv

Tags:    php

Hej alle I kære udviklere! :D

Jeg har været ved at lege lidt med en indkøbskurv til en internetbutik. Det skal være sådan at når man trykker på en knap, så skal den putte den pågældende vare i kurven.
Men mit problem er bare at jeg ikke rigtig kan finde en måde hvorpå jeg kan gemme de ting der er i kurven.

Jeg har prøvet med en mysql database, så man skulle logge ind, før man kunne putte noget i kurven, men det synes jeg ikke er særlig smart.

Kan man lave det i en cookie, eller session eller sådan noget? Kom frisk med nogle forslag :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
brug et array til at gemme informationerne: navn, pris osv osv, og gem det som en session...

Mit eget system er lavet med session. Det kan også lade sig gøre, at bruge databasen til at gemme session-info i. www.php.net/session_handler

Kager kan bruges, hvis du vil tillade systemet at huske hvad sidste bruger af en bestemt computer evt. havde tænkt sig at købe.

Mht hvad der er smart.

Det kan anbefales at du på en eller anden måde får alle kundeinformationer luret ud af brugeren inden vedkommende går videre til betaling. Logins er én metode der også giver mulighed for kunder at genbruge sine info ved næste handel.

Hvis du kan komme på en bedre metode, please let us know. ;)

Det virker nok som den er men fremgangs måden kunne nok bruges:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 24.03.2007 21:13 af Bruger #6559
Det burde egentlig være simpelt nok. :)

Læg varen i kurven:
  1. byg et id baseret på denne vares indstillinger (id og varianter (bemærk: tid kan ikke bruges!)).

2. gennemløb $kurv for varer og check om dette id allerede findes

• ja: læg kundens antal til $kurv[$id]['antal']

• nej: indsæt varen i $kurv

3. færdig

Nu har jeg siddet og rodet rundt med et array, på alle mulige forskellige måder, men jeg kan ikke rigtig finde en måde som virker ordenligt.. Kan du ikke prøve at lave et eksempel til mig? ;) Det ville bare være kanont!

Kunne også godt bruge lidt hjælp! :(

brug et array til at gemme informationerne: navn, pris osv osv, og gem det som en session...

Det havde jeg også tænkt, man hvad så når man tilføjer en mere af en vare som allerede er i kurven? Så skal den jo på en eller anden måde forhøje en antals værdi, men hvordan?

Det virker nok som den er men fremgangs måden kunne nok bruges:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ja, det der forstår jeg godt, men jeg tænkte nu på hvordan man gjorde ca. det samme, bare med et array

Læg varen i kurven:
  1. byg et id baseret på denne vares indstillinger (id og varianter (bemærk: tid kan ikke bruges!)).

3. færdig

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2007 00:23 af Bruger #10216

Læg varen i kurven:

3. færdig

Det lyder faktisk som noget jeg kan bruge til noget ;)

Jeg afprøver det lige imorgen når jeg engang får fri.. Så giver jeg dig lige en sjat point :)

Læg varen i kurven:

3. færdig

Nu har jeg siddet og rodet rundt med et array, på alle mulige forskellige måder, men jeg kan ikke rigtig finde en måde som virker ordenligt.. Kan du ikke prøve at lave et eksempel til mig? ;) Det ville bare være kanont!

t