Tage en del af screenshot

Tags:    delphi

Hej jeg skal bruge en funktion som kan tage et screenshot, og derefter tage en del af screenshotet og lave det til en stream

fx
MinStream := ScreenShot(X1,Y1,X2,Y2);

mvh.
Lasse Espeholt



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg skal bruge en funktion som kan tage et screenshot, og derefter tage en del af screenshotet og lave det til en stream

fx
MinStream := ScreenShot(X1,Y1,X2,Y2);

mvh.
Lasse Espeholt

Hej Lasse,

Du kan kopiere fra desktop'en til en bitmap og der efter gemme bitmap'et til en stream.

Her er din funktion (ikke testet) men HUSK at indsætte følgende units i din uses:
- Classes
- Graphics
- Windows

Fold kodeboks ind/udKode 


En anden ting, hvis du skal læse fra TStream så husk at sætte position til 0 først.
Du kunne evt. ændre funktionen til at tage TStream som parameter i stedet for.
Dette vil bevirke at du selv bestemmer om det skal væren TFileStream eller TMemoryStream eller en helt tredje.

Håber du kan bruge det.
/Michael.



Hej jeg skal bruge en funktion som kan tage et screenshot, og derefter tage en del af screenshotet og lave det til en stream

fx
MinStream := ScreenShot(X1,Y1,X2,Y2);

mvh.
Lasse Espeholt
Hej Lasse,

Du kan kopiere fra desktop'en til en bitmap og der efter gemme bitmap'et til en stream.

Her er din funktion (ikke testet) men HUSK at indsætte følgende units i din uses:
- Classes
- Graphics
- Windows

Fold kodeboks ind/udKode 


En anden ting, hvis du skal læse fra TStream så husk at sætte position til 0 først.
Du kunne evt. ændre funktionen til at tage TStream som parameter i stedet for.
Dette vil bevirke at du selv bestemmer om det skal væren TFileStream eller TMemoryStream eller en helt tredje.

Håber du kan bruge det.
/Michael.

Hej Lasse,

Virker det?

/Michael.




Hej Lasse,

Du kan kopiere fra desktop'en til en bitmap og der efter gemme bitmap'et til en stream.

Her er din funktion (ikke testet) men HUSK at indsætte følgende units i din uses:
- Classes
- Graphics
- Windows

Fold kodeboks ind/udKode 


En anden ting, hvis du skal læse fra TStream så husk at sætte position til 0 først.
Du kunne evt. ændre funktionen til at tage TStream som parameter i stedet for.
Dette vil bevirke at du selv bestemmer om det skal væren TFileStream eller TMemoryStream eller en helt tredje.

Håber du kan bruge det.
/Michael.
Hej Lasse,

Virker det?

/Michael.


NOVRA! :|
Ja jeg er nærmest målløs...da jeg selv kæmper med at få lavet en screenshot funktion...så Michael eller Lasse gider i ikke lave en procedure f.eks. for en knap hvor den kopierer skærmbilledet til Clipboard ? :) Then missa will be zu happysa: Gøre mig glad, JarJar

//Kasper
>kaspertech.dk




Hej Lasse,

Du kan kopiere fra desktop'en til en bitmap og der efter gemme bitmap'et til en stream.

Her er din funktion (ikke testet) men HUSK at indsætte følgende units i din uses:
- Classes
- Graphics
- Windows

Fold kodeboks ind/udKode 


En anden ting, hvis du skal læse fra TStream så husk at sætte position til 0 først.
Du kunne evt. ændre funktionen til at tage TStream som parameter i stedet for.
Dette vil bevirke at du selv bestemmer om det skal væren TFileStream eller TMemoryStream eller en helt tredje.

Håber du kan bruge det.
/Michael.
Hej Lasse,

Virker det?

/Michael.

NOVRA! :|
Ja jeg er nærmest målløs...da jeg selv kæmper med at få lavet en screenshot funktion...så Michael eller Lasse gider i ikke lave en procedure f.eks. for en knap hvor den kopierer skærmbilledet til Clipboard ? :) Then missa will be zu happysa: Gøre mig glad, JarJar

//Kasper
>kaspertech.dk


Hej Kasper,

Selvfølgelig kan du få det :-) (HUSK! at tilføje "Clipbrd" til din uses.
Fold kodeboks ind/udKode 


/Michael.



t