Begge to centreret ens.

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej, har lige et lille html problem, for tiden:

http://shafh.dk/blog/kommentar.php?id=3

Nederst i Skriv kommentar, har jeg en captcha. Mit problem er at jeg ikke helt forstår hvorfor at billedet (med tegnende) og input boksen ikke står i samme højde.

Er der nogen der kan hjælpe mig...

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hjælper ikke. Gør bare mellemrummet mellem Hjemmeside og Captha størrer!

Tis, har du husket at det er på biledet at du skal sætte verdigen?
Vis det ikke virker så prøv med padding-top på billedet.

Det du kan gøre er at sætte de to, feltet og billedet, i to forskellige tabel-celler, der begge mangler en VALIGN. Jeg ved ikke om det er hvad du gør, men det burde virkelig løse problemet.

Ideen er blot at anvende vertical-align:middle; på både billedet og input-feltet. Resten var blot for, at det ikke skulle påvirke alle img- og input-elementer på hele siden. Men det kan du som sagt også undgå ved at tilføje et klasse eller et id til hvert af de to elementer, og så anvende fx .klassenavn{vertical-align:middle;}

Er du så med på det? Ellers bør du nok læse et par guides om CSS.

Du kan løse problemet ved at give billedet en margin-top, med CSS.

Hjælper ikke. Gør bare mellemrummet mellem Hjemmeside og Captha størrer!

Ja. På selve billedet!

Og prøver jeg med padding-top så sker der overhovedet intet!

Ok. To sekunder.

Jeg tror at den endeste mulighed er at du laver mere "plads," i toppen af billedet. Altså bare laver noget tomt i toppen.

Ej. Der må sku da være andre muligheder! Nægter jeg! :)

Fold kodeboks ind/udKode 

For bagudkompabilitets skyld bør du nok anvende en klasse eller id'er, i stedet for disse attributselektorer.

OBS: I stedet for parenteserne ved img og input skal der være klammer - men hvis der er det her i indlægget, bliver en del af koden fjernet.

Indlæg senest redigeret d. 26.03.2007 04:14 af Bruger #4907
<< < 12 > >>
t