Hjælp :'(

Tags:    php

Hej alle

Nu har jeg sat i noget tid og leget med en kode til et kontakt side. Men der er noget jeg ikke kan finde ud af.

Hvordan laver man sådan at hvis der feks: står hej eller abc.dk i feltet hvor navnet skal stå, så kommer den med en fejl hvor den siger at navnet er ugyldigt.

Så er der en ting mere. Hvordan sætter man en timer på, så man kun kan skrive i den hvert 5 min.

Her er min kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2007 21:27 af Bruger #11184
8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ellers kan du lave et array med ugyldige navne:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2007 22:01 af Bruger #10377
det kan du ikke... php udregner jo først koden når der bliver trykket på ok, vidre eller whatever

EMil derfor kan der vel godt tjekkes efter om navnet ikke er gyldig og så redirecte brugeren tilbage til siden med en fejlmeddelelse. Altså jeg vil sige at det er meget svært at lave en kontrol på navne da en bruger jo, TEORETISK, godt kan hedde "Din mor" (for og mellemnavn), "dinmor" eller andet til fornavn. Du kan derimod lave et regex, som gør at man ikke kan skrive fx. punktum eller @ i navnet.

Kan du ikke bare skrive:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2007 22:01 af Bruger #10377
Tak indtil videre. Har gjordet det samme selv, men kan man lave det sådan at hvis bare det sår i feltet så melder den fejl. Altså hvis der står i navn feltet. Fam. Jensen - abc.dk

Så melder den fejl ved abc.dk

Så har jeg prøvet med en regex

Så siger den bare: Fatal error: Call to undefined function regex() in C:\\AppServer\\www\\...\\kontakt.php on line 35

Her er noget af koden:

Fold kodeboks ind/udKode 

Timer er pænt nemt
Eksempel.

5 minuter er jo 300 sekunder.
Fold kodeboks ind/udKode 

også skal $tid ind i en tabel. Eks med en tabel der har iperne og tiderne.
så skal tiden hentes fra tabelen og self kun for den samme IP ardresse.
Efter det skal man såmænd bare skrive
Fold kodeboks ind/udKode 

Vær obmærksom på at via denne metode ville minuter blive et decimal tal :P

Takker ;D
Jeg vil sidde og lege lidt med det nu :D

t