GIMP = Photoshop

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Denne tutorial http://linuxin.dk/artikler/index.php?id=215 påstår at GIMP er et bedre grafik program end Photoshop!

Er det noget der er hold i? eller passer det ikke?

Jeg vil sige GIMP kan mange af de samme ting som Photoshop og har også mange filtre til fælles...

Hvis man kan leve med gimps layout, så kan gimp sagtens erstatte photoshop på mange områder.

Jeg vil påstå det ikke passer, det er muligt at gimp kan nogle af de samme ting, men den kan ikke det hele

neej photoshop er klart bedst

neej photoshop er klart bedst

Kom gerne med nogle eksempler på hvad Photoshop gør så uendeligt meget bedre end GIMP.

Jeg vil give enhver ret i at Photoshop er langt bedre til folk der arbejder med proffessionelt tryk etc. etc. Men til webdesign og grafisk design er GIMP'en på ingen måde dårligere.

Jeg selv er nu gået helt over til GIMP både hvad angår billedredigering og web-/grafisk design. Det er simpelthen bare meget mere behageligt at arbejde med. Og jeg får langt bedre resultater.

På 3 timer lavede jeg et design i GIMP, som er ti gange bedre end nogle jeg lavede i Photoshop på 5. Det må da tælle for noget :)

Men naturligvis er det en smagssag. Forskellige programmer henvender sig til forskellige mennesker.

Der er også mange der foretrækker Dreamweaver som udviklingsplatform. Hvis jeg skal kode på Windows, så foretrækker jeg langt hen af vejen den simple Notepad. Og til langtids brug Notepad++.

Godt være at GIMP ikke kan det samme som Photoshop, men hvis den skal kunne noget specielt, så kan man jo bare hente kildekoden, tilføje, og vupti, så har du en ny funktion. Mener ikke at man lige sådan kan trylle noget frem i Photoshop... som også koster penge.

Godt være at GIMP ikke kan det samme som Photoshop, men hvis den skal kunne noget specielt, så kan man jo bare hente kildekoden, tilføje, og vupti, så har du en ny funktion. Mener ikke at man lige sådan kan trylle noget frem i Photoshop... som også koster penge.

Behold the power of Open Source.

Og ja, det er også en væsentlig faktor. Et lignende eksempel kan være da jeg ønskede en feature til udviklingsprogrammet KDevelop til Linux. Jeg skrev til en udvikler ved navn Robert Gruber (Alias rgruber) kl. 20:03. Kl. 22:41 fik jeg svar om at han ville implementere funktionen. 04:00 var funktionen implementeret og klar til brug.

Men GIMP er i hvert fal gratis. Så jeg har bestemt mig, jeg vil bruge GIMP:D

jeg foretrækker photoshop :)
skal siges jeg IKKE har prøvet gimp

jeg foretrækker photoshop :)
skal siges jeg IKKE har prøvet gimp

Det obligatoriske spørgsmål: hvordan flubber kan man foretrække noget fremfor noget andet, hvis man ikke har prøvet den ene af tingene?

<< < 12 > >>
t