Include PHP script.

Tags:    php

Hej alle, jeg har prøvet forgæves at få dette til at virke ordentligt, så nu søger jeg altså hjælp fra jer eksperter!

Problemet er:

Jeg er igang med en side til mit band, det hele gik som smurt og jeg fik lagt siden op på http://www.stuppe-web.dk og den virker stadig perfect.

Som i kan se, har jeg lagt et include script ind i det store hvide felt, koden ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker også fint nok på den siden, men problemet er så opstået her idag, hvos jeg skulle flytte den ud på vores rigtige server, http://www.thenationalshutup.com.

Begge sider er oprettet på www.one.com.

Men!

Når jeg har flyttet siden over på den nye server, virker mit php script ikke mere, teksten kommer ikke frem der hvor den skal - dem kommer faktisk slet ikke frem. Jeg har tjekket alt hvad jeg kan i mine koder, og intet ser forkert ud - jeg fatter overhovedet ikke hvad der kan være galt.

Please hjælp! På forhånd tak.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det kan være den server du brugte til at begynde med havde register_globals på on mens den har nu er off. hvad gør at du skal rette alle steder der står $page til $_GET['page']

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv om det virker :)
(er ny til php så ved ikke så meget)

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2007 13:06 af Bruger #11184
Prøv

Fold kodeboks ind/udKode 

husk break; efter hver "ting"

du kan også tilføje til sidst i din kode - det udføres hvis $page er = ingenting
Fold kodeboks ind/udKode 

det hedder Switch($page) {
case ("home")

Emil Melgaard: Ikke nødvendigvis, det andet virker også fint.

Dan: Tjeck om din server understøtter PHP

Det gør de normalt, du kan evt. lave en lille test med:

<?php
echo "Hej";
?>

Hvis dette virker SÅ er det ret mærkeligt... Hehe

Har du evt. prøvet at ændre dine relative stier til absolutte?

include() giver normalt kun en advarsel, hvis den ikke kan finde filen, men lader scriptet køre videre. Hvis du har slået visning af fejl fra, er det lidt umuligt at opdage.

Test evt. med <?php error_reporting(E_ALL); ?>. Sæt kommandoen absolut i starten af din kode.

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2007 16:38 af Bruger #10216
Nej Emil det er rigtigt nok det nicholas har skrevet :)

Prøv at bruge require istedet - Det er en hel del bedre i det her tilfælde vil jeg tro.

det kan være den server du brugte til at begynde med havde register_globals på on mens den har nu er off. hvad gør at du skal rette alle steder der står $page til $_GET['page']

Tak for alt hjælpen!

Svaret her hjalp, og hjemmesiden virker nu!

www.thenationalshutup.com.

t