Søg i MySql Database

Tags:    php

Hej Udvikleren

Jeg har koden til at søge og alt det der, men mit problem er at min form går til index.php?q=søgeord, men jeg vil have den til at skrive index.php?page=sog&q=søgeord

Har prøvet alt!
Fold kodeboks ind/udKode 

Forstår ikke helt? Er søgeord noget som kommer fra databasen? Så skal du jo ha smidt det ind med noget php. Ellers skal du da bare ændre i action, men det er du vel forhåbentlig klar over.

Forstår ikke helt? Er søgeord noget som kommer fra databasen? Så skal du jo ha smidt det ind med noget php. Ellers skal du da bare ændre i action, men det er du vel forhåbentlig klar over.

Det forstår den ikke, har prøvet at skrive: action="?page=sog" - action="?page=sog&q=$_GET[q]" men ingen af delene virker

$_GET .... Vi må se noget mere kode

Ups

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2007 20:12 af Bruger #1151
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er hele koden

Hej Udvikleren

Jeg har koden til at søge og alt det der, men mit problem er at min form går til index.php?q=søgeord, men jeg vil have den til at skrive index.php?page=sog&q=søgeord

Har prøvet alt!
Fold kodeboks ind/udKode 

Du bruger en form med metoden get - dvs. at alle variablerne der bliver indtastet af brugeren vil blive gemt i adressen - altså som du selv siger ?q=søgeord. Når du bruger denne metode kan du ikke selv definere en "?page=sog" i action, den bliver overskrevet af det brugeren indtaster.

Istedet må du sige action="index.php" og tilføje en <input type="hidden" name="page" value="sog"> inde i din form.

Håber du kan bruge det..

Mange tak Mads :D
- Nu virker det !

t