htaccess til at blackmail Kina

Tags:    php

Da jeg får et par hundrede spammails fra hovedsagelig Kina på basis af mine formmails, der ligger på hjemmesiden, så vil jeg gerne blokere adgangen fra Kina og andre suspekte spambot lande.
Jeg har denne .htaccess i roden, hvor index.php ligger, hvordan ændrer jeg den, så den blokerer for både et land og også for specifikke hosts?

# -FrontPage-

IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En simpel spamfiltrering som jeg selv bruger er at bede brugeren skrive noget bestemt. Det behøver ikke være noget avanceret som ulæseligt billede, der skifter fra gang til gang. Det kan være en simpel sætning som:

"Du skal skrive hej i dette felt for at sende din kommentar"

Det er der ikke så mange kinesere der forstår :)

Kig efter Captcha funktioner. Det er de små billeder som man ser, og skal indtaste info fra, nu om stunder, sammen med en eller anden form. :)

Tror det vil være en lang nemmere løsning, end at skulle sidde og holde øje med hvilke ip-adresser der sender spam.

Lande kan man desværre ikke bare så'n lige udelukke. Det kræver at man kender en ip-række.

lav et regne stykke som er random.

Jeg bruger det selv til mine kontakt forms og det virker rimelig godt :P
pga. spambots er normalt lavet til at udfylde mail,email,name,content,message... osv ;)

Jeg ved ikke hvordan du gør det, men det hedder "blacklist" og ikke "blackmail". "Blackmail" betyder afpresning.

Da jeg læste overskriften troede jeg du ville bruge .htaccess til at sende en national trussel til Kina, medmindre du fik en milliard... Hvordan det så end skulle kunne lade sig gøre ;)

t