At execute PHP lokalt

Tags:    php

Jeg har søgt om hvordan man kan execute PHP lokalt. Jeg kom frem til at man skal have en (f.eks. Apache) server (?!).

Er det ikke nok bare at have PHP (5) installeret?

Jeg fulgte anvisningen på denne side. Alligevel kommer der intet frem i IE6 eller FireFox når jeg åbner filer med PHP i browserne.

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2007 16:15 af Bruger #11555
hent wamp :) http://www.wampserver.com/en/

Den klarer det hele for dig :)

Det besvarer dog stadig ikke mit spørgsmål...

Du skal have både apache og php. PHP er "blot" et modul til apache. Det kan også køres uden apache, så kan man bare ikke bruge det til at lave hjemmesider i.

Okay... Så jeg skal bare installere wampserver og så virker det?

-- EDIT --
Tja, den virkede ikke da jeg hev den ind i browseren, heller ikke da jeg puttede den ind i www mappen og gik til http://127.0.0.1/abc.html (den er rigtig da den korrekte kode kommer når jeg klikker kildekode).

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2007 16:39 af Bruger #11555
Hvis det er php skal din fil heller ikke hedde abc.html

Men eks. abc.php

Man kan sagtens have PHP kode i html filer. Desuden sker der heller ingenting med .PHP endelsen.

PHP er en preprocessor, og den findes i forskellige versioner, blandt andre som apache moduler og som en cli-version(Konsol version). Hvis du vil køre PHP kode lokalt, så kan du bruge cli-versionen, men det eneste den vil returnere til dig er den færdige HTML kode, og du vil derfor ikke kunne se resultatet direkte i browseren.

Ja... Angående CLI'en... Den buggger lidt. Det er det, der er problemet. Den mangler alskens DLL'er. Derfor virker det ikke >_>... Har hentet .NET 2.0 og repair'et PHP installationen flere gange...

-- EDIT --
Så for fanden, der var den sgu. Selvom jeg ikke kan åbne dem lokalt kan jeg godt nøjes med at skulle gå igennem localhost.

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2007 19:30 af Bruger #11555
Prøv www.phpeasy.org det er også en lokal server men den her VIRKER... jeg bruger den selv ;D

Julietlovelove1@yahoo.co.uk
Hello dear new friend,
how are you today i hope that every things is ok with you as is my pleassure to contact you after viewing your profile which really interest me in having communication with you if you will have the desire with me so that we can get to know each other better and see what happened in future.
i will be very happy if you can write me through my email for easiest communication and to know all about each other,here is my email (Julietlovelove1@yahoo.co.uk) i will be waiting to hear from you as i wish you all the best for your day.
yours new friend.
Juliet

t