Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Em, Pt, Px, eller %
Tags:
html
css
<<
<
1
2
>
>>
Bruger #11506
@ 21.03.07 08:55
190
Hello
Jeg vil gerne høre om nogen har en mening eller erfaring med hvilken standard som virker i alle PC-browsere samt på OSX.
Det handler om hvilken font-size type man skal bruge:
Em synes jeg virker som om den har bedst fat, men andre siger Pt, eller %, jeg ved at Px er vist taberen.
Hvad siger folk?
14
svar postet i denne tråd vises herunder
5
indlæg har modtaget i alt
5
Sorter efter dato
0
Bruger #6953
@ 27.03.07 15:08
5
Jeg tror ikke i skal bruge så meget tid på at tilpasse jeres layout/design efter nogle enkelte personer som har dårligt syn, der er stor sansynlighed for at de i forvejen sidder med en lup foran skærmen.
De mere udbredte værktøjer er indbygget lup i browseren, nogen henter det som plug in, imens nogen er så heldige at have IE7 der kan forstørre siden efter behov, uden at endre på fastsatte tekst størrelser (som ville have ødelagt de flest layouts).
Det at firefox ikke respektere fastsatte tekst størrelser og overskriver med det brugeren har sat den til, det er fuldstendigt uacceptabelt.
Det kan godt være at overstående er en form for standard, det hved jeg ikke noget om. Men hovedesagen er at det er en forældet opfattelse af hvordan brugeren skal være i stand til at endre tekst størrelser.
På printer venlige sider er det en anden sag, men på sider med avanceret grafiske designs er det direkte noget møg.
Heldigvis er browser udviklerne begyndt at vogne op, IE7 har en rigtig god ZOOM funktion til personer med dårligt syn.
0
Bruger #11506
@ 28.03.07 13:23
190
@Allan
Det er jeg enig med dig i. Det kan løses teknisk som Jacob siger, men hvis man er 100% opsat på at det IKKE skal rykkes nogen steder, så er det en god ide at fryse det med PX. Men det er vel kun der hvor man er meget designkrakilsk.
Jeg ved ihvertfald at der er rigtig mange der sætter skriften op manuelt, så man må jo designe det så det kan lade sig gøre :-)
0
Bruger #10113
@ 28.03.07 14:17
147
Hvad er det der er så nedtur ved frames?
0
Bruger #3143
@ 28.03.07 19:47
2
1.965
Hvad er det der er så nedtur ved frames?
Frames? Er det ikke et nyt emne du har gang i her?
<<
<
1
2
>
>>
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde