hvad kan man programere med html

Tags:    html css

<< < 123 > >>
nogen der kan fortælle hvad man kan programmere i html

kan man lave forummer og login systemer
eller nyhedssystem

kan man lave det i html

28 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
men er det lettere at lære php når man har lært html ?

PHP er ikke særligt anvendeligt, hvis du ikke også kan HTML. Det duer jo ikke at have et mega smart forum, hvis brugerne ikke kan se det :)

men er det lettere at lære php når man har lært html ?

PHP er ikke særligt anvendeligt, hvis du ikke også kan HTML. Det duer jo ikke at have et mega smart forum, hvis brugerne ikke kan se det :)

ja hehe

men jeg ved ikke hvem jeg skal give uperne :S

prøv her på siden læs nogle php artikler i "php" sektionen :D eller prøv www.phpartikler.dk

Der er vist en lille misforståelse her.

HTML er et markup-sprog. Man kan hverken scripte eller programmere med HTML, men kun præsentere data.

PHP/ASP/ASP.NET/JSP m.m. er scriptsprog som man ikke programmerer men scripter og parser. Man ekserkverer et program som behandler scriptet hver gang det er nødvendigt.

C++, Pascal, Fortran m.m. er programmeringssprog, som man programmerer og kompilerer. Man ekserkverer den kompilerede form.

Dertil er der nogle sprog, som der er uenighed om. Det gælder bl.a. .NET-sprogene og sprogene til Suns JRE-platform. Fælles for disse er, at kildekoden kompileres, og den kompilerede form behandles af platformen, inden programmet kan anvendes.

Det er også muligt at lave f.eks. PHP og Python apps, der fungerer på samme måde som Java. Og altså minder meget om rigtig programmering.

eller hvor lærer jeg php ?

I PHP-sektionen på denne side - kig i artiklerne ;) Specielt dem der hedder noget ala igang med PHP og MySQL.

Dertil er der nogle sprog, som der er uenighed om. Det gælder bl.a. .NET-sprogene og sprogene til Suns JRE-platform. Fælles for disse er, at kildekoden kompileres, og den kompilerede form behandles af platformen, inden programmet kan anvendes.

Så vidt jeg husker bliver PHP compiled. Det sker bare først når siden skal bruges.

Så vidt jeg husker bliver PHP compiled. Det sker bare først når siden skal bruges.

Nej. Når et PHP-script udføres, parses hele scriptet først ind i hukommelsen, og derefter behandles indholdet. I nogle andre scriptsprog parses indholdet mens det bahandles. Det er måske denne opdeling i udførslen af et PHP-script, som du forveksler med at compile.

under Teknologier skal du klikke på PHP.
Så er det bare at læse artiklerne.
Det var den måde jeg læret det.

<< < 123 > >>
t