hvad kan man programere med html

Tags:    html css

<< < 123 > >>
nogen der kan fortælle hvad man kan programmere i html

kan man lave forummer og login systemer
eller nyhedssystem

kan man lave det i html

28 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej. HTML er som det blev sagt et dokumentformat, ikke et programmeringssprog. HTML kan bruges til at vise noget information. Vil du have computeren til at gøre noget med den information, skal du have fat i et scriptsprog/programmeringssprog. Du kan jo heller ikke lave loginsystemer eller fora i et Worddokument...

men jeg kan ikke php kun lidt html så jeg vil ikke kunen få nogen af de systemmer ?

Nej, det vil du ikke.

Som der bliver sagt, er HTML ikke et programmeringssprog. Det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre at programmere i HTML. Det ville svare til at bygge et hus med en pensel og en palet. Det er bare ikke det man skal/kan bruge det til.

Så du står overfor et valg. Enten:
1: Lærer du at programmere i et sprog som fx ASP.NET, PHP, ASP, Perl/CGI el. JSP.
2: Bruger færddiglavede login/forum/whatever scripts du henter ned fra nettet
3: Betaler nogen for at lave disse ting for dig (send end udvikler-mail til mig hvis det har interesse ;) )
4: Lader være at bruge programmerede sider på dine sites.

Det skal dog også tilføjes at HTML er en stor del af det at programmere f.eks. et forum.

Eller det er det normalt, så start evt. med at lære at lave HTML, når du så føler du er ret sikker kan du så gå videre til at programerings sprog som PHP eller ASP

Efterhånden som du så forstyr på det vil du kunne begynde at lave de ting du efterspørger.

En anden mulighed, som Jesper Kristensen også siger, er at få nogen til at gøre det for dig, og du må hellere end gerne sende mig en e-mail hvis det har interresse. :)

eller hvor lærer jeg php ?

Vis du gerne vil lære PHP, kan jeg stærkt andbefalde dig at læse bogen PHP 5. Køb den, eller lån den på bibloteket.
Den lære dig begyndelsen til PHP og giver dig et solit grundlag for videre udvikling i sproget. Når du har læst den bog kan du lave ting som en gæstebog, et brugersystem, en blog osv.

Der er vist en lille misforståelse her.

HTML er et markup-sprog. Man kan hverken scripte eller programmere med HTML, men kun præsentere data.

PHP/ASP/ASP.NET/JSP m.m. er scriptsprog som man ikke programmerer men scripter og parser. Man ekserkverer et program som behandler scriptet hver gang det er nødvendigt.

C++, Pascal, Fortran m.m. er programmeringssprog, som man programmerer og kompilerer. Man ekserkverer den kompilerede form.

Dertil er der nogle sprog, som der er uenighed om. Det gælder bl.a. .NET-sprogene og sprogene til Suns JRE-platform. Fælles for disse er, at kildekoden kompileres, og den kompilerede form behandles af platformen, inden programmet kan anvendes.

http://php.net
og du kan bruge google til at finde de ting du spørger om her :)

Så vidt jeg husker bliver PHP compiled. Det sker bare først når siden skal bruges.

Nej. Når et PHP-script udføres, parses hele scriptet først ind i hukommelsen, og derefter behandles indholdet. I nogle andre scriptsprog parses indholdet mens det bahandles. Det er måske denne opdeling i udførslen af et PHP-script, som du forveksler med at compile.

Hmm ok. Det er muligvis rigtigt. Men i http://udvikleren.dk/Thread.aspx?f=6&t=18591 henvises til
"Turck MMcache". På deres hjemmeside står

"Turck MMCache is a free open source PHP accelerator, optimizer, encoder and dynamic content cache for PHP. It increases performance of PHP scripts by caching them in compiled state, so that the overhead of compiling is almost completely eliminated. Also it uses some optimizations to speed up execution of PHP scripts. Turck MMCache typically reduces server load and increases the speed of your PHP code by 1-10 times."

Her på udvikleren!!
kig ude til venstre der stå PHP

Hej , Som alle de andre siger kan du ikke bruger html til de ting du sagde , for at kunne lave de ting du vil skal du bruge PHP oq gerne MysQl ,, Hvis du gerne vil lære det kan du læse noqen af artiklerne her på Udv. oq så er der oqså noqen gode ting inde på hjemmesideskolen.dk

kan man lave forummer og login systemer
eller nyhedssystem

kan man lave det i html

HTML = hyper text markup language (hvis jeg husker rigtigt)

HTML er ikke et programmeringssprog. Det er bare en måde at lave informationer. I dette tilfælde hvordan en side ser ud.

Du kan ikke programmere noget som helst i HTML. Hverken fora, loginsystemer eller nyhedssystemer. Tilgengæld kan du have kode der genererer specielt HTML. Her kan du bygge din egen webserver, men de fleste vælger at bruge en allerede bygget webserver til at klare et meste af arbejdet. (F.eks. Apache med PHP, IIS med ASP eller PHP, tomcat med JSP eller Servlets, Asp.NET (kan ikke huske servernavn? - webmatrix?))

Indlæg senest redigeret d. 20.03.2007 17:06 af Bruger #4479
<< < 123 > >>
t