Nasty problem med IE:-/

Tags:    html css

Jeg sidder nu med et rimelig sært problem som opstår i IE.

Det går ud på at min side er centreret, men vis man gør vinduet mindre eller støre, er det som om toppen af siden ikke følger med. Men vis man så føre musen over et links, så flytter toppen med.

Det er lidt svært at forklare, derfor har jeg lavet en lille film med et fikst lille trial program jeg fik fat i. Det er ikke nogen super prof film, og trial teksten står grimt hen over skærmen. Men hvorfor købe et program for en enkel film?
Filmen kan findes her: http://dl012.filefactory.com/dl/f/89e656/b/9/h/633bd8fc7fc774b9/

Vis du ikke kan se ordenligt hvad der sker på filmen, kan du prøve at gøre det selv, sådan her:
1/ Åben siden: http://mogsiden.2com.dk/homepages/mogsiden.2Com.dk/%5Ctest1/index.html med IE.
2/ Gør vinduet mindre.
3/ Før musen hen over et af linksne i menuen.

Forstår i hvad jeg mener? Det håber jeg, men er det ikke lidt sært?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Linket til filmen virker ikke. Siden er ikke centreret i IE. Toppen følger fint med når man resizer. (ie6)

Jeg køre IE 7, der er siden centreret. Men følger ikke med.

Hvordan skal jeg så få den centreret i IE 6?

prøv at sætte ".out { align: center; }". Eller "body { text-align: center; }"

Jeg har kigget lidt på kildekoden(Ved godt at det ikke er alt koden).
Fold kodeboks ind/udKode 

men ved linie 3 får jeg disse fejlmeldinger:
The tag: "html" doesn't have an attribute: "xmlns" in currently active versions.
The tag: "html" doesn't have an attribute: "xml:lang" in currently active versions.

Jeg tror at det er det der laver fejlen, men jeg kan ikke lige på stående fod sige hvad der er galt.

Indlæg senest redigeret d. 24.03.2007 22:39 af Bruger #10878
Jeg tror umiddelbart at det er din brug af width på body elementet. Det er en kendt bug at IE kan have det lidt svært med det.

Mvh. Johan

Linket til filmen virker ikke. Siden er ikke centreret i IE. Toppen følger fint med når man resizer. (ie6)

Jeg køre IE 7, der er siden centreret. Men følger ikke med.

Hvordan skal jeg så få den centreret i IE 6?

Hvad skal jeg gøre vis jeg gerne vil have toppen til at følge med?

Tak tak Dino, men jeg har lavet et helt nyt layout til siden. Men ellers tak:D

t