problem med insæt baggrund og link/knap

Tags:    html css

ja mit problem er hvordan jeg laver det her som baggrund http://citybang.frac.dk som i kan se i min kode har jeg bare brugt img src kommando hvordan laver jeg det som baggund i stedet

Fold kodeboks ind/udKode 

spørgsmål 2 de der lilla knapper der er hvordan sætter jeg link på det så der kommer noget tekst på der

(vis ikke i forstår så skriv det lige så jeg kan udybe)

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2007 20:53 af Bruger #11220
10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
flættede lige hurtigt noget sammen til dig. bare sig til hvis du mangler hjælp.

Fold kodeboks ind/udKode 

det lader til at udviklerens system ikk kan tage noget af det kode jeg har lavet. nå det vare heller ikk det viktigste kode.

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2007 19:41 af Bruger #10050
well dit billede vil give en meget tung side at loade for brugeren så jeg ville foreslå at du klipper designet ud et et billedbehandlingsprogram. Hvis du gerne vil lære HTML og CSS vil jeg råde dig til at læse nærmere på de 2 tutorials som kan findes på www.html.dk de kommer godt omkring emnet.

Held og lykke :)

Du vil kunne finde svar på alt det vis du læser CSS tutorialen på html.dk

Det er der jeg har lært CSS i første omgang, det giver et godt grundlag for vidre udviling.

skal lige siges jeg er nybegynder og vil gerne lære at kode html og css

flættede lige hurtigt noget sammen til dig. bare sig til hvis du mangler hjælp.

Fold kodeboks ind/udKode 

det lader til at udviklerens system ikk kan tage noget af det kode jeg har lavet. nå det vare heller ikk det viktigste kode.

okay siden kom til at se sådan her ud nu www.citybang.frac.dk kan man gøre så man kan scrolle ned og se hele designet

og hvordan for jeg links ned på de der lilla felter

vil gerne have flere svar og mere detaljert svar på hvordan man gør så jeg selv kan lære det og så kommer der der flere "up" i puljen er 220 nok ?

Du vil kunne finde svar på alt det vis du læser CSS tutorialen på html.dk

Det er der jeg har lært CSS i første omgang, det giver et godt grundlag for vidre udviling.

yes har jeg læst lidt af det :) men hvordan laver jeg scroll bar nu så man kan se hele designet.

og hvordan laver jeg nogen hyperlinks som sidder lige på knapperne og skriver tekst inde midt i

hvor mange up skal i have for det ?

hej igen. jeg lavede lige en hurtig en. den anden duede jo ikk. prøv at gå ind på denne hjemmeside: www.lgb.dk/eks.html. bare sig til hvis du mangler hjælp.

okay man hvad skal alt det der ;  til for og alt der der <p> tag

men ellers ser det fint ud men jeg kunne godt tænke mig at få at vide hvordan du har gjort det så jeg kan lære det selv :D

Indlæg senest redigeret d. 20.03.2007 14:32 af Bruger #11220
tjaa først satte jeg jo selvfølgelig disse tags ind:

Fold kodeboks ind/udKode 

ja og så satte jeg baggrunds tagget ind mellem </head> og </body>:

Fold kodeboks ind/udKode 

så er baggrunden der;). så er det bare at få sat linkende ind. og tjaa jeg er ikk en html nørd så jeg var nød til at bruge frontpage til rasten:$, vilket ikke giver et helt godt resultat:S. og jaa, bare sig til hvis der er mere:P.

t