Er det frihed at en stor gut tæsker dig i metroen, fordi der ingen overvågning er, og ingen der tør stå frem som vidner? Ja for ham er det - for dig er det knap så meget frihed! Sorry, men frihed er sgu snart lige så misbrugt et ord som terror er i den her debat. Du kan da udelukkende få mere frihed i en metro uden overvågning hvis den overvågning forhindrer dig i at gøre ting du ikke må, og så synes jeg ærlig talt ikke at du fortjener den. At sige at der spares penge ved manglende overvågning er da i øvrigt hamrende naivt - hvem pokker tror du betaler for at restaurere totaltsmadrede togvogne når en flok unge mennesker har været lidt for "glade" efter en nat i byen?
Dit eksempel med Greenpeace er også dårligt, for det er klart en gruppe der ikke er bange for at bøje loven for at få deres pointer frem. De bryder ind på atomkraftværker, sejler ind i hvalfangerskibe osv. Det er muligt at du sympatiserer med deres formål, hvilket er helt i orden med mig, men der er ingen grund til at hive dem frem som et skoleeksempel på en god og artig gruppe. At de skulle være omtalt som terrororganisation har jeg dog aldrig hørt noget om.
Mvh.
Kasper (TSW)