Tilpasning til browsere. . .

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Jeg kan ikke forstå at det ikke kan lade sig gøre at lave et pænt layout, uden at der opstår problemer. Mit problem er i øjeblikket at min side ikke kan vises rigtigt, i hverken IE eller FF.

Dele af siden vises rigtigt i FF, og andre dele vises kun rigtigt i IE.

Problemer i IE:
1/ Siden er ikke centreret.
2/ Mine divs bliver ikke 800px i bredde.

Problemer i FF:
1/ Menuen ser ikke rigtig ud, du kan se hvad jeg mener med "rigtigtn" vis du kigger på hvordan den ser ud i IE.
2/ De to div .top og .page bliver bredere, når jeg sætte padding på.

Siden kan findes her: http://mogsiden.2com.dk/homepages/mogsiden.2Com.dk//test1/index.html
Og CSS filen her: http://mogsiden.2com.dk/homepages/mogsiden.2Com.dk//test1/stil.css

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det betyder at din side mangler en formatering. Det er en ret stor fejl du skal rette. Du skal indsætte din DOCTYPE ellers knalder din CSS helt ud.

Nu ved jeg ikke hvor populært Dreamweaver er herinde *lol*, men designere bruger det meget (læs mig) fordi så formaterer den selv scriptet fra start.

Iøvrigt har du en del fejl under W3 fordi du har skrevet Æ Ø Å direkte i koden. De hedder noget andet i HTML nemlig:

& AElig ; & Oslash ; & Aring ; (uden mellemrum)

Indlæg senest redigeret d. 18.03.2007 18:49 af Bruger #11506
Nevermind that..

Indlæg senest redigeret d. 18.03.2007 19:08 af Bruger #8223
Til Peter Bille Larsen:

Iøvrigt har du en del fejl under W3 fordi du har skrevet Æ Ø Å direkte i koden. De hedder noget andet i HTML nemlig:

& AElig ; & Oslash ; & Aring ; (uden mellemrum)

Det er fuldstændigt forkert hvad du skriver om Æ Ø og Å. Det er rigtigt at det er tilladt at bruge HTML entities som aelig, oslash og aring, men det er en uskik efter min mening. Man bør i stedet se at få styr på sit tegnsæt.

Først skal du rette din side, så den ikke kører Quirks Mode

Jeg har lavet et udkast til en artikel om Quirks Mode: http://jesperkristensen.dk/webstandarder/quirksmode/

@Jesper

Jeg får en W3 fejl når jeg bruge ÆØÅ i hans script.
men forklar gerne, men nu handler det ikke om ÆØÅ. Der er bare W3 fejl i scriptet når det kører, selv med DOC TYPE.

Indlæg senest redigeret d. 18.03.2007 21:51 af Bruger #11506
@ Peter Bille Larsen

Hvad mener du? Et script? Hvor? Der er da ikke noget script på den side.

hans html-script. han har et link.

anyway, ville du bruge din form
Fold kodeboks ind/udKode 
i stedet?

Jeg kan stadig ikke finde noget script.

"lang" attributten har ikke noget med tegnsæt at gøre.

Jeg bruger lang og xml:lang til blandt andet Google, så mine sider kommer med, når folk søger efter "sider på dansk".

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2007 09:53 af Bruger #3143
@Jesper

ok jeg tror bare vi misforstod hinanden, jeg mente bare html-koden. Men nu tror jeg vi må sige at det er det.

Kan du forklare hvad du mener med at man skal styr på sit tegnsæt? :-) jeg vil bare gerne vide det af interesse. Du virker som om du har pænt styr på CSS.

oO(mon palde pind fik det info han skulle bruge?)

<< < 12 > >>
t