ASP Chat..

Tags:    asp

<< < 12 > >>
Her med jer derude..

Jeg sidder lige og eksperimentere lidt med et MEGET simpelt Chatsystem..

Men er gået lidt i stå.. tror det er noget javascript jeg skal have fat i men er ikke sikker.. Mangler noget til at få siden til at opdatere hver gang der bliver skrevet noget nyt (eller bare en gang imellem) har prøvet META måden, men der ser dumt ud med de blink, og det klik der kommer hele tiden er heller ikk så smart, så er der en anden måde, evt. vha. javascript det kan laves.??

Ja og nej..

Det er ikke muligt med ren oldschool asp/javascript at undgå "klikket".

Men ja det kan laves, dette enten i flash, java, eller AJAX. her er AJAX nok at fortrække :) (søg på google efter asp ajax)

Ja og nej..

Det er ikke muligt med ren oldschool asp/javascript at undgå "klikket".

Men ja det kan laves, dette enten i flash, java, eller AJAX. her er AJAX nok at fortrække :) (søg på google efter asp ajax)

ajax = Asynchronous JavaScript and XML.

Ajax er ikke et sprog i sig selv. Det er bare en teknik som kan bruges af Javascript.

Nu har jeg snuset lidt til AJAX, men kan ikke rigtigt se hvordan det skulle kunne kobles sammen med en automatisk opdatering af siden.? folk skal jo stadigvæk selv trykke..?

Nu har jeg snuset lidt til AJAX, men kan ikke rigtigt se hvordan det skulle kunne kobles sammen med en automatisk opdatering af siden.? folk skal jo stadigvæk selv trykke..?

Du kan bruge funktionen setTimeout.
F.eks.
setTimeout("ajaxOpdatering()", 2000);

denne opdatere hver andet sekund.

Ja, men derved får jeg jo stadigvæk det lille blink når siden opdatere..?

Ja, men derved får jeg jo stadigvæk det lille blink når siden opdatere..?

Overhovedet ikke.
Må vi se din kode?:)

Ups.. havde læst forkert mht. timeout.. kan se at den ikke er magen til den jeg selv lavede.. Men hvordan skal det se ud, altse skal der noget "<body OnLoad="">" eller et eller andet ind sammen med.?

hvis du har en init-funktion kan du jo bare putte den deri:)
F.eks.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor kommer det der "ajaxOpdatering()" fra.? er det en anden funktion jeg selv skal skrive, eller.?

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2007 22:43 af Bruger #8773
Jeg har nemlig os de samme problemer som simon har.
Men jeg har dog fundet løsningen med settimeout.
Og det virker fint her.

<< < 12 > >>
t