Fast opdatering.?

Tags:    asp

Hej med jer..

Er det muligt, i ASP, at lave et script der går ind og tjekker et eller andet, på et specielt tidspunkt hver morgen.?

Det er fordi jeg skal bruge det til at tjekke hver morgen, om der er mindre end 3 dage til et eller andet, og hvid der er, skal den sende en mail.. Jeg kan godt finde ud a og lave det hele, undtagen den automatiske opdatering..

Håber i kan hjælpe ;P

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan du som udgangspunkt ikke, da ASP først aktiveres når siden indlæses.

Det du istedet kan gøre er at skrive et script der tjekker om der er mindre end 3 dage tilbage, og så uploade det. Og så få din computer til at åbne den side hver morgen klokken 7. For eksempel. Det kræver selvfølgelig at du har maskinen tændt hele tiden.

Men du kan ikke lave automatiske ting kun med ASP. Som sagt er det bedre at sætte en anden ting til at besøge ASP-siden på det ønskede tidspunkt.

"at sætte en anden ting til at besøge ASP-siden på det ønskede tidspunkt. "

Gøres gennem en cronjob service..

Jeg kan kun sige gode ting om www.cronjob.de, jeg modtager i hvert fald altid en mail i min indbakke hver morgen om mine jobs er kørt :)

Jeg betaler godt nok de 2-3 euros, men deres free service er lige så god, bare ikke helt så præcis < 60sec.

/JJ

Ja, jeg ved godt at siden skal køres før det virker, og det var også noget i retningen af en bot jeg havde forestillet mig. Men vil nu alligevel høre, om det muligvis er muligt at lave det i et andet sprog.?

Ikke i noget sprog jeg har erfaring med. Jeg skal ikke kunne sige om det kan lade sig gøre i .NET, men isåfald ville det være noget af det eneste der kunne gøre jobbet alene.

Hold dig blot til Jokkes cronjob-løsning, det fungerer fint.

Ja, men siden er jo på tysk (ikke lige min stærekste side :S)

Må sige at cronjob.de virkeligt er effektivt ;) tusind tak for hjælpen :D point til dig..

t