Mindre grafisk detalje... Ideer

Tags:    grafik webdesign

Hey. Sidder og er igang med at kikke på nogle mindre detaljer på det nye design til min hjemmeside http://www.shafh.dk

Spørgsmålet som jeg ønsker lidt kommentarer om omhandler copyright teksten i bunden. På forsiden syntes jeg den ser rigtig flot ud. Teksten er som i kan se iøvrigt centreret i forhold til hele siden.

Besøger vi bloggen på siden:
http://www.shafh.dk/blog/
Så syntes jeg ikke det ser helt flot ud længerer. For nederst på siden er der sådan en Tilbage og frem system hvor man kan gå tilbage i tidligerer nyheder. Her er sidetallende centreret, hvilket jeg syntes er rigtig pænt. Men sidetallende er ikke centreret ud for hele siden men kun af selve indholdet. Altså centreret i den <td> hvor indholdet står i.

Det vil sige at Copyright og sidetallende, ikke står helt under hinanden, og det er skidegrimt. Syntes i ikke? Husk på jeg er perfekttionist, vdr. dette! :)

Er der nogle der har en ide til at løse dette problem? Den første tanke man får er vel bare at centrerer copyrighten ud for indholdet, men det ser grimt ud...

Er både interesseret i at få kommentar om rettelse til næste/tilbage systemet eller copyrightdelen...

Håber i forstår hvad jeg mener... :)

På forhånd tak :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg syntes det er fedt!!! dog kunne du godt lave noget ikke for kraftig skygge til at "ridse" op hvor indholds boksen er ;D men det er kun en detalje

Jeg syntes det er fedt!!! dog kunne du godt lave noget ikke for kraftig skygge til at "ridse" op hvor indholds boksen er ;D men det er kun en detalje

Det synes jeg ikke er nødvendigt. Designet her er simpelt, og sådan skal det blive ved med. Ellers bliver det skinket.

mht spørgsmålet:

Prøv at sætte copyrighten, eventuelt med en anden farve, under selve indholdsboksen. Så den er på den store baggrund. Kunne muligvis give en markering der gjorde de to forskellige centreringer harmoniske at se på.

edit: og så få da lige lavet noget validering på den side, og få gjort koden værd at se på! http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.shafh.dk%2Findex.php <-- ikke særligt overbevisende. ;)

Indlæg senest redigeret d. 13.03.2007 19:35 af Bruger #8223
Hey. Sidder og er igang med at kikke på nogle mindre detaljer på det nye design til min hjemmeside http://www.shafh.dk

Spørgsmålet som jeg ønsker lidt kommentarer om omhandler copyright teksten i bunden. På forsiden syntes jeg den ser rigtig flot ud. Teksten er som i kan se iøvrigt centreret i forhold til hele siden.

Besøger vi bloggen på siden:
http://www.shafh.dk/blog/
Så syntes jeg ikke det ser helt flot ud længerer. For nederst på siden er der sådan en Tilbage og frem system hvor man kan gå tilbage i tidligerer nyheder. Her er sidetallende centreret, hvilket jeg syntes er rigtig pænt. Men sidetallende er ikke centreret ud for hele siden men kun af selve indholdet. Altså centreret i den <td> hvor indholdet står i.

Det vil sige at Copyright og sidetallende, ikke står helt under hinanden, og det er skidegrimt. Syntes i ikke? Husk på jeg er perfekttionist, vdr. dette! :)

Er der nogle der har en ide til at løse dette problem? Den første tanke man får er vel bare at centrerer copyrighten ud for indholdet, men det ser grimt ud...

Er både interesseret i at få kommentar om rettelse til næste/tilbage systemet eller copyrightdelen...

Håber i forstår hvad jeg mener... :)

På forhånd tak :)

Jeg vil mene at du kan lave en linje, hele vejen hen mellem sidetalet, og copyright tingen.
Altså en <hr /> som du så kunne give noget liv med CSS.

Hmm forstod ikke hvad du mener jeg skal gøre. Jeg har prøvet at rykke copyright ind i samme centrering som indholdet. Men det syntes jeg ikke ser så pænt ud... Prøv eventuelt at tage et screenshot af siden og ret, så det passer hvad du havde tænkt dig. :)

Vdr. W3 Valids, så har jeg rettet et par stykker. Mange af dem var nogle latterlige fejl, som ikke børs rettes. Der er dog stadig et par tilbage som jeg ikke lige har rettet. Syntes nogle af dem over hovedet ikke er fejl. Og den første er jeg lidt usikker på. Men det her skal vi ikke snakke om i dette indlæg :)

Tak e-mail iøvrigt for din kommentar. Jeg syntes selv at markeringen er tydelig nok på siden... Men på mange gamle fladskærme eller generelt bare dårlige skærmen kan det måske være svært at se på grund af skærmens mangen på kontraster. På min skærm syntes jeg det slet ikke vært fald at den skal være lysere, da teksten ellers vil blive svær at læse.
Men lad os lige holde os til det jeg spørger om :)

Indlæg senest redigeret d. 13.03.2007 20:06 af Bruger #5097
Ret hellere dem alle sammen. Det er sundt at få nogle gode kodevaner med det samme. De er bestemt ikke latterlige. Du bliver lykkeligere for at kode når du kan kode W3-valide sider.

Mht til screenshotløsningen: www.mageguild.dk/shafh.jpeg

Jeg benytter da også W3, og jeg skal også lave de sidste, skal bare lige finde ud af hvad jeg skal med dem.

Men jo nogle af dem er latterlige: Eksempel sige siden dette:

Line 23 column 131: there is no attribute "SRCMOV".

...jpg" alt="Forside" border="0" srcMOV="http://www.shafh.dk/image/menu/forside0

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

Line 23 column 131: there is no attribute "SRCMOV".

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute. If you received this error when using the <embed> element to incorporate flash media in a Web page, see the FAQ item on valid flash.

Hvad den ikke ved er at SCRMOV er defineret i Javascript og derfor ikke er en fejl. Det kan den dumme side bare ikke finde ud af... :) Ej, siden er god :)

Nå tilbage til emnet. Trist du ikke har taget sreenshottet på blog siden. For har prøvet det, og syntes stadig det ser mærkeligt ud...

Jeg kan stadig ikke se at der er noget der er galt! jeg bruger FF og her er ihvert fald intet galt

Jeg kan stadig ikke se at der er noget der er galt! jeg bruger FF og her er ihvert fald intet galt

Han snakker ikke om en fejl. Han siger at det layoutmæssigt ikke er den pæneste løsning. Hvilket jeg til dels vil give ham ret i.

Jeg har desværre ikke lige andre idéer.

Hvad den ikke ved er at SCRMOV er defineret i Javascript og derfor ikke er en fejl. Det kan den dumme side bare ikke finde ud af... :) Ej, siden er god :)

Er det ikke muligt at få SCRMOV defineret på en anden måde? Som f.eks. ID?

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2007 11:49 af Bruger #8223
hmm tror jeg ikke. Men koden er også lovlig nok sku jeg mene. W3 valideren tager bare ikke højde for at koden er uddybet i JS.

t