Text Editor

Tags:    c++

Jeg har et lille problem, med noget kode fra Bertal Brander. Det handler om hans Text Editor.

Fold kodeboks ind/udKode 

(Damb.dk)

Jeg for en mærkelig besked op, når jeg køre den igennem programmet. Noget med min computer måske.
Der står. I vinduet, Compiler and linket output.
Efterfulgt af en masse stier til steder på min computer, jeg ikke engang vidste eksisterede.

Fold kodeboks ind/udKode 

Kan det være min pc der gakker, eller hvad er det?
Og kan det måske enda laves, så jeg kan.

Indlæg senest redigeret d. 13.03.2007 07:30 af Bruger #11510
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay

Så burde det virke hvis du opretter et nyt projekt også trykker på windows application istedet for at vælge console application. Når man gør det så linker den selv med de filer der skal bruges. Du må lige sige til hvis det ikke virker for jeg har lige prøvet det i dev-c++ 5.0, der virkede det, virker det ikke for dig kan jeg lige prøve at hente 4.0.

Mvh.

Søren

Du skal linke med nogle biblioteker.

Bibliotekerne du skal linke med er gdi32, og muligvis også comdlg32, for GetOpenFileName og GetSaveFileName.
Ved brug af MingW, som Dev-C++ gør brug af, hedder filerne, libgdi32.a og libcomdlg32.a.

For at linke bibliotekerne til dit projekt, skal du gå op i "Projekt", og derefter trykker du på "Projekt indstillinger". Så kommer der en lille dialog op, hvor du trykker på fanebladet "Parametre", og under boksen "Linker", finder du en knap til at finde bibliotekerne. Derefter går du til din Dev-C++-mappe og finder filerne (.../Dev-C++/lib). Så trykker du selvfølgelig "OK", og du kan nu kompilere.

Hey

Det er fordi der er brugt nogle kald til funktioner som kræver du linker med nogle libaries. Hvilken compiler bruger du?

Jeg bruger, Dev-C++ 4. Kender ikke andre, der er så nemme, og freeware samtidig med. :D

Jeg fulgte søren's idé. Da den kom først, og lød mest gennemskuelig. Og nu virker det som det skal. Tak for hjælpen, til jer begge faktisk. :)

Som en pludselig indskydelse vil jeg lige pointere at Bloodshed Dev-C++ ikke er freeware(eller jo, det er _også_ gratis) men Free Software. Free as in freedom. Du kan også kalde det Open Source Software, hvis du vil. <-- Forskellen er at du med freeware ikke skal betale for softwaren, og i nogle tilfælde også må videredistribuere softwaren. Free Software/Open Source Software tillader dig at rette i kildekoden til softwaren, og videredistribuere softwaren, eller softwaren med dine ændringer, som du har lyst.

Okay, tak for reminderen. :)

t