Mangler program

Tags:    programmering

Hej,
jeg har brug for et program der kan genkende en stregkode, og dernæst afspille den fil (audio eller video) der korrespondere til den pågældende stregkode. Er der nogen der ved om programmet eksistere, eller er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får det udviklet(hvem skal jeg tage kontakt til, hvor lang tid tager det, hvad koster det)

Programmet skal bruges til et projekt som min virksomhed i øjeblikket udvikler på.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg går ud fra at du selv er udvikler i en eller anden forstand.

Det du skal finde ud af er at læse fra den port ein stregkode læser kan sende til.
Det kan være en COM port eller noget andet.
Stort set de fleste udviklings-platforme understøtter den slags, så der burde ikke være noget problem, om du så skriver din kode i VB, VB.NET, C#.NET, Java, C/C++, Pascal ... (fortsæt selv listen til du bliver træt)

Siden du kun skal koble en stregkode med en handling, og ikke bruge det til andet er det vel også rimeligt simpelt at først lave et program som dumper de data som kommer ind og bagefter en version der kan genkende disse data og spille lyd eller billeder alt efter hvilken data der bliver sendt afsted.

Lyder det uoverkommeligt?

Hvis du skal have en til at lave det, skal vedkommende nok vide ihvertfald hvilken slags stregkode du skal skanne (EAN13, Code128, EAN128 .....) og hvilket udstyr du skal skanne med (Wizard F736, Casio DT-900, blablablabl abla blab la).

Jeg går ud fra at du selv er udvikler i en eller anden forstand.
TAk for dit svar Jonatan.
Desværre er jeg ikke udvikler. Jeg kan sagtens forstå hvad du skriver, men jeg kan ikke selv kode lortet. Der er lidt flere aspekter i programmet, men fordi patentet på hardwaren ikke er taget endnu, kan jeg ikke afsløre for meget. Det jeg leder efter er i bund og grund én der kan hjælpe mig med at forstå hvad der skal til for at udvikle softwaren. Tidshorisont, pris, og også gerne. "hvem kan lave det"

Hvis du skal have en til at lave det, skal vedkommende nok vide ihvertfald hvilken slags stregkode du skal skanne (EAN13, Code128, EAN128 .....) og hvilket udstyr du skal skanne med (Wizard F736, Casio DT-900, blablablabl abla blab la).

Ang. stregkodetype, og scanner, så er vi ikke færdige med at undersøge mulighederne. Er det noget vi skal ha på plads før man kan gå videre til programmering?

Jeg har selv lavet en løsning der kunne læse et tal op når man scannede et serienummer. Det var bare lavet som en ASP.net side der afspillede en MP3 med tallet.

Vi havde i forvejen en Symbol LS-1902 og en PC der blev brugt til registeringen af serienumrene og for at "spare" medarbejderen for at skulle vende sig om og læse på skærmen så blev tallet bare læst op

Da du ikke kommer med så mange detaljer så er det svært lige at sige om du kan bruge noget af det samme til din løsning

t