CMS bog problem

Tags:    php

Hej på forum.

Jeg kører den bog med CMS, dreamweaver og PHP, og der har forfatteren lavet det sådan at hans system hedder CMS, men det hedder min MySQLbase ikke. Så jeg har fået mig et problem, idet jeg ikke kender nok til PHP.

Er der nogen der gider hjælpe mig?
Min base hedder langdraget_dk, og hans hedder bare CMS. Der er noget connection i starten som man skulle kunne kopiere.

Men jeg kan ikke se hvad der er galt, jeg har prøvet at læse korrektur på scriptet generelt.

hilsen
Peter

koden er her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis din database hedder langdraget_dk, så skal du sætte den ind i din mysql_select_db funtion:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det første argument er selve databasens navn (som en streng derfor er der " " rundt om. Det andet er et "link" til forbindelsen.

se evt. mere her: http://dk.php.net/mysql_select_db om den funktion.
Du behøver ikke at angive argument nummer to dog...

Tak, det hjalp for line 2.

Jeg fandt også ud at vise PHP errors, og nu siger serveren:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /customers/langdraget.dk/langdraget.dk/httpd.www/xxxx/admin/upload.php on line 20

Fold kodeboks ind/udKode 

Så vidt jeg kan se er der ikke noget galt med koden..ellers tak for hjælpen. Men det ser ud til at jeg må leve med at sidde fast pt. :-)

Noget andet jeg kommer til at tænke på er at hvad med CHMOD, der er jo en mappe den peger på. Det er vel umuligt at få til at fungere med one.com eller lign.?

Indlæg senest redigeret d. 12.03.2007 22:12 af Bruger #11506
har også læst bogen... du skal bare ændre dit database navn i Dreamweaver til langdraget_dk , dog vil jeg ikke råde dig til at bruge den fremgangs måde der er vist i bogen hvis du ikke er EXPERT i php ad den indeholder en del fejl og så laver dreamweaver nogle knuder på sig selv :S

MVH Emil Melgaard :D

CHMOD spiller ingen rolle i forbindelse med bogen da det ikke er filer du skriver i men tabeller i en database

til Emil:
cool fik du det til at virke med upload?

Jeg tænkte mere på CHMOD i forbindelse med den mappe som billeder skal lande i.

Jeg synes også bogen virker lidt skør nogen steder..

jeg har ingen problemer med upload funtionen og der skal ikke sættes nogen CHMOD for mapper

Nu virker det, mange tak for hjælpen :-)

den færdige kode er: (der var åbenbart også noget andet fejl)

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2007 21:18 af Bruger #11506
t