Fjern baggrund

Tags:    grafik webdesign

Det jeg syntes er sværest i photoshop er når man vil fjerne en bagrrund fra et billede med mennesker i forgrunden. Grunden til dette er personernes hår som er svært at fildre fra selve baggrunden. Men tænkte på om der ikke er nogen der har et fif til hvordan man kan fjerne en baggrund godt, så det kan blive flot.

Ideen i at fjerne en bg anden bg ind!

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tricket er at klippe personen ud, og herefter lige "tegne" lidt hår..

Se eks: http://www.biorust.com/tutorials/detail/209/en/

ej..! Det er da en rådden måde at gøre det på..!! Brug i stedet: filter -> Extract !! Det er den aller bedste, og mest korrekte måde at fritlægge hår på..! værktøjet går selv ind og finder forskelle i kontrast, inden for det område du markerer!
Nemmere kan det ikke være.. Skriv lige hvis du har problemer med at bruge extract, så sætter jeg dig ind i det!

Indlæg senest redigeret d. 08.03.2007 13:42 af Bruger #11438
Jeg bruger ofte magnetic lasso tool til den slags opgaver. Det plejer at være relativt smertefrit og også temmelig præcist.

sorry, 2x post

Indlæg senest redigeret d. 08.03.2007 09:27 af Bruger #5789
Og by the way, hvis der derefter mangler lidt hår, SÅ kan du tegne det.. Men værktøjet klarer det virkelig flot.. Det er specielt lækkert når man skal fritlægge ting som for eksempel halen på en hest :D i love it..!

Nice funktion. Tænk på hvor meget tid jeg kunne spare hvis jeg kendte den funktion fra starten af. Tak for hjælpen

Indlæg senest redigeret d. 08.03.2007 16:21 af Bruger #5097
Ja, men extract er endnu mere præcist.. plejer at fritlægge alt undtagen håret med pen tool, og så bruge extract på håret bagefter! Det giver en virkelig fed fritlægning.. prøv det, og du bruger aldrig andet til hår igen!

Indlæg senest redigeret d. 09.03.2007 09:01 af Bruger #11438
Magnetic lasso tool er sku meget svær når det vedrører hår...
Men det er rigtigt at til mere enkle ting er lasso bedst - også bedre end extract!

Jeg bruger aldrig lasso til noget som helst :) til enkle ting bruger jeg Pen tool.. :) den er lidt træls i starten, men når man lærer at bruge den, så kan man ikke bruge andet.!!

Ehm Lasso er sku da en af det vigtigste ting hvis du skal have en hurtig makering af noget som udmidbart ikke lige kan markeres med den der firkantede markering. Det bruger jeg tilgengæld næsten aldrig :)

t