Hej drenge og piger. Jeg har fået stille en opgave på min arbejdsplads, jeg har begyndervanskeligheder med, så derfor håber jeg I kan give et hint eller to.
Den opgave består i at lave en komponent, der kan tegne en graf ud fra et bitmønster.
Selve grafen skal have to skalerbare akser f.eks. 100x100 pixels eller 240x200 pixels. Selve bitmønsteret skal opbevares i et array og skal ligesom tegne et display i bits. f.eks. at pixel a enten er 0 eller 1, dvs hvis den er 1, så er der farve i.
Jeg håber det er forklaring nok, og der er en god håndfuld point hvis der er nogle der kan hjælpe.
Jeg er ikke det fjerneste interesserede i hele løsninger, med mindre der er mulighed for at tilpasse dem nok, men mere interesseret i en smule kyndig vejledning, eventuelt henvisninger til nogle sider, hvor jeg kan læse noget.
Sproget skal være enten C eller C++. Jeg har selv lavet et testeprogram i C#.
Fik jeg fortalt det ikke må være grafisk men skal være baseret på at kunne arbejde som embedded?
I færre ord: En generel graf tegne komponent, der tager mod et array af data og laver et binært billede som output. Billedet demonstrerer en graf.
Indlæg senest redigeret d. 08.03.2007 08:55 af Bruger #8943