Problemer med positionereing i css

Tags:    html css

Jeg har problemer med at give de 2 "bannere" i siderne den rigtige position, så de sidder rigtigt i alle opløsningerne.

Problemet er, at jeg har dem indstillet til at være "fixed", og så kan jeg ikke finde ud af at placere dem i forhold til den tabel selve hjemmesiden består af.

Min side er:

http://www.broruptaekwondo.hotserv.dk

Jeg køre i opløsningen 1280x800, og i den opløsning ser det ud som jeg gerne vil have det.

håber der er nogen der har et svar

mvh. Simon

Indlæg senest redigeret d. 06.03.2007 21:44 af Bruger #8408
9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lig bannerne ind i den øverste celle i din frame.. ala:

Fold kodeboks ind/udKode 

med css:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ikke testet..

/JJ

Præsis hvad jeg mener... atlså næsten.... dit problem der kan jeg ikke helt finde ud af at løse....

prøv at sætte dem til fixed i stedet for absolute og se hvad der sker

.....

Det var måske mere hensigtsmæssigt at sætte dem fixed, og sætte deres left eller right efter browserens bredde.

Så skal den ikke sættes konstant.

Kom med lidt kode hvor du sætter positionen på bannerne.

Har selv haft nogen lunde samme problem.

Jeg har postioneret dem sådan her:

CSS:

Fold kodeboks ind/udKode 

HTML:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men det er jo positioneret så de sltid har de afstande til top og siderne.
Jeg kunne godt rænke mig at det i stedet blev positioneret i forhold til tabellerne.

Vis jeg har forstået hvad du vil så burde du kunne gøre nogen lunde sådan her:

Prøv at give billederne en id og lægge dem ind i din hovedtabel. og så sætte positions til absolute og så burde den den sætte positionen ud fra din tabel... Så kan du f.eks. sætte style.left til -100px. så vil billede kommer -100px ud fra tabellens venstre kant.

Lig bannerne ind i den øverste celle i din frame.. ala:

Fold kodeboks ind/udKode 

med css:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ikke testet..

/JJ

Indlæg senest redigeret d. 07.03.2007 12:14 af Bruger #5789
De kommer til at ligge det rigtige sted når jeg bruger din metode Jokke Jensen. Men så er de ikke fixed når man scroller op og ned på siden.. det er det jeg gerne vil opnå..

så gemmer de sig et eller andet sted så man ikk kan se dem. nok inde bag ved den store table..

Når du sætter noget "Fixed" sætter du det efter browser vinduet.

Sætter du det til "absolute", sætter du det i forhold til det container, som har sat position til relative, eller absolut, (hvis ingen har relativ eller absolut, sætters det efter "html" tagget.)

Altså skal det være "fixed" og centreret er løsnigen javascript.

Jeg ville beholde min løsning, og med javascript læse "getScrollTop" <- mener der på quirksmode.org/com er en guide til at lave det crossbrowser.

Altså læse hvor meget brugeren har scrollet ned på siden, og sætte style.top = getScrollTop() + marginTilTop + px;

t