Email validering

Tags:    delphi

Hejsa,

Jeg sidder og skal have valideret en email adresse via noget kode. Jeg har ikke nogle regular expression komponenter installeret, og har egentlig heller ikke den stor lyst til det, da behovet generelt ikke er til stede.

Jeg er på baggrund af noget VBS kode nået frem til følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 


Er der nogen kommentarer, eller ide til videre validering. Jeg vil ikke til at lave dns lookups og så videre på domænenavnet, men ellers er der noget som jeg har overset?

---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Hejsa,

Jeg sidder og skal have valideret en email adresse via noget kode. Jeg har ikke nogle regular expression komponenter installeret, og har egentlig heller ikke den stor lyst til det, da behovet generelt ikke er til stede.

Jeg er på baggrund af noget VBS kode nået frem til følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 


Er der nogen kommentarer, eller ide til videre validering. Jeg vil ikke til at lave dns lookups og så videre på domænenavnet, men ellers er der noget som jeg har overset?

---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk


Hej Thomas,

Det ser sådan set okay ud men den kan ikke håndtere f.eks: "thomas@udvikleren..dk" eller "thomas@udvikleren.co.uk.."

Så du kunne evt. sørge for at følgende ikke må kunne forkomme:
1) Der må ikke være 2 eller flere punktummer efter hinanden.
2) Den sidste karakter må værken være @, punktum, - eller _
3) ADomain variablen skal min være på 2 karakter.
4) AName skal minimum ha' en længde på 1.
5) Når du checker din AAddress i gennem skal det være bag fra (det er nemmere at implementere).

Jeg har lavet en ny funktion som checker bagfra (dog ikke testet) som du evt. kan bruge/bygge videre på.

Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh
Michael.



Beklager at jeg ikke har svaret tilbage. Jeg må indrømme at jeg ikke har testet dit forslag, men det er under alle omstændigheder værdsat, jeg takker.
---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



t