lukke computeren

Tags:    c++

<< < 12 > >>
hej jeg har fundet nogle ting på msdn om at lukke computeren, men er ikke sikker på om det kun er til visual c++, linket er http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa376868.aspx og har brugt koden fra http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa376871.aspx men jeg kan ikke inkludere reason.h, er det fordi at det kun er til c++?

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Denne kode burde virker

Fold kodeboks ind/udKode 

Du behøver ikke includere en fil der hedder reason.h.

Mvh.
Søren

Kan man ikke bruge:

system ("shutdown -i");

Eller hvad det nu er, der skal stå efter - ...

nu har jeg lavet min egen reason.h fil, men nu får jeg fejlen " [Linker error] undefined reference to `WinMain@16' " og " ld returned 1 exit status " er der nogen der ved hvad det kan skyldes? har fundet ud af at det er fordi at jeg ikke har nogen main() men hvordan kører jeg den ind? forresten koden er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 06.03.2007 13:11 af Bruger #3353
Well...compiler du din header fil ?
Du skal have en WinMain funktion hvis du compiler som en windows applikation, ellers skal du have en main funktion (egentlig først når du lænker).
Men læg ikke en implementering af funktionen i header filen. Prototype i header, implementering i en .c fil.

har fået det til at virke. skulle inkludere reason.h men jeg måtte selv fremstille den. hvis der er nogen der vil se hvordan jeg har lavet den er den her:
Fold kodeboks ind/udKode 

og reason.h:
Fold kodeboks ind/udKode 

men nu har jeg et lidt andet problem, jeg ville gerne have den til at spørge om man virkelig gerne vil have den til at lukke men det virker ikke rigtigt:
Fold kodeboks ind/udKode 
nogen der har en god ide? fejlen er 55

D:\\programmering\\luk windows\\luk windows videre.cpp `x' undeclared (first use this function) og

57 D:\\programmering\\luk windows\\luk windows videre.cpp `ja' undeclared (first use this function) og til sidst:

61 D:\\programmering\\luk windows\\luk windows videre.cpp `nej' undeclared (first use this function)

Indlæg senest redigeret d. 06.03.2007 18:25 af Bruger #3353
Måske
Fold kodeboks ind/udKode 

tak det virker, bertel du får pointene

edit: bertel du skal bare lige lave et svar xD

Indlæg senest redigeret d. 07.03.2007 11:18 af Bruger #3353
Jeg samler ikke på point, giv dem til en anden.

he okay, det gør jeg så... men det kan være at i kan hjælpe mig med noget andet, jeg vil gerne have den til at vente i x antal minutter med at lukke computeren. den eneste funktion jeg kender til det er Sleep() og det er jo i millisekunder men er der ikke en bedre funktion?

Der er ikke andre funktioner.
Du kan starte en timer, og vente i message-loop, men hvis ikke programmet skal andet er det lettere bare at bruge Sleep.

<< < 12 > >>
t