Hej
Før i tiden har jeg været den type webmaster, der bare lod hjemmesiden se ud som den gjorde i alle andre browsere end IE7...
Det skal være fortid, og derfor vil jeg gerne sørge for at min hjemmeside ser ens ud i alle browsere... - eller i hvert fald i de fleste
Jeg har lavet en testside, hvor designet er sat til
:
http://www.clarisse.dk/test-til-jer-udviklere.phpDet skal lige siges, at jeg er ved at gøre baggrunden på toplogoet rigtigt, så det skal ikke tælles som en "fejl"
Men jeg har problemer med at få stylesheetet helt med, i andre browsere end IE, problemer med at width i procent (som jeg bruger på de to midterste bokse - den mørkegrå, og den med den grå overskrift)...
Det ser ud til at width tager procent af den plads der er tilbage, efter at de to grønne bokse er sat på, i IE7, og tager procent af den samlede plads i browservinduet i f.eks. Mozilla og Netscape...
Hvad kan der gøres ved det?
Jeg har desuden brugt linjeskift til at få menuen oppe under toplogoet til at sidde rigtigt... Men det ser ud til, at den kun sætter sig rigtigt i IE7, og at den ryger for langt ned i f.eks. FF
(Det skal lige siges, at menuen bare er en menu for at få linksne til at sidde rigtigt - det er døde links, og er ikke de emner der kommer til at være på siden når den åbner)
Og så bliver boksen med indholdet ikke så stor så den kan "Få billedet med", i nogle browsere, hvis billedet er et link... Jeg kan ikke lige huske hvilke der reagere sådan
Hvis der er andre problemer der skal rettes, så siger i bare til
Jeg har sansynligvis kun fundet de værste...
Jeg ved godt at jeg skal validere siden, men jeg er ganske stille og roligt gået i gang med at lære XHTML og få skrevet siden om... Så jeg skal lige have det hele rettet, inden jeg sætter de øverste linjer på, der angiver sprog, kodningstype o.s.v. (hvad er det nu de hedder?), og validerer siden
Det skal lige siges, at jeg koder med PHP, HTML og CSS
M.v.h.
Clara
Indlæg senest redigeret d. 05.03.2007 20:48 af Bruger #11381