undersøg datoer i Mysql

Tags:    php

Hej er ved at lave et bookings system.
og har brug for hjælp nu :)

Jeg mangler et PHP script der undersøger databasen om lokalet allerede er booket i den periode man selv ønsker at booke det.

Altså hvis jeg skal bruge lokalet fra den 4 maj til 17maj, så skal scriptet gå ind og undersøge om der er booket nogle datoer ind i mellem. Hvis der er det skal den gå til bare til en oversigtsside. i min database bliver booking oplysningerne lagt ind så hvis man booker 5 dage kommer der 5 punkter i databasen.

der er disse felter i databasen: ID, BrugerID, dag, maaned, aar, beskrivelse, godkendt

er der nogen der kan hjælpe med sådan et script er kørt helt fast nu her..

Mange tak på forhånd..

Indlæg senest redigeret d. 04.03.2007 19:50 af Bruger #11463
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er én måde du kan gøre det på, hvis du bruger timestamps som dato felt i MySQL.

Fold kodeboks ind/udKode 

hva hvis jeg nu vil spare poster i databasen. og så lægger mine data sådan. i disse felter ID, BrugerID, bookingdate, tobookingdate

hvordan får man så den til at regne ud at alle dage mellem 2007-03-01 til 2007-03-06 er optaget. Det ville jo gøre systemet en del hurtigere. Da der ikke vil skulle søges i så meget data..

Så dropper jeg at lave et punkt i databasen pr dag. og laver et punkt pr booking?

Svar på sidste kode foreslag.. hvis jeg bruger jeres kode får jeg en fejl melding.. Denne:
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /hsphere/local/home/zunedk/soldaternet.dk/mats/sider.php on line 113

Men hvis jeg fjerner en af ( i starten af denne kode:
if ((mysql_num_rows($q) == $days)
Så skriver den ikke noget, men ser heller ikke ud til at virke. Samme fejl sker også i den første kode der blev skrevet som svar.

Lad mig da også lige sige tak med det samme til jer begge to for hurtig svar. Det er dejligt at hjælpen er hurtig :)

Indlæg senest redigeret d. 06.03.2007 22:22 af Bruger #11463
t