Spil med html og php

Tags:    programmering

hej er ved at lave et spil som f.eks
hattrick.org
musicmanager.dk
battleknight.dk
sådan et (tror det hedder browser spil...)
men jeg skal jo selvfølgelig bruge forms, har læst en masse om dem, men hvordan gør man så en form bliver gemt i databasen?, som f.eks:
(i et spil)
træning sat på hård. (brugeren kan se det)
der er 30 % chance for at du går 1 attribut op (skjult for brugeren)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej igen Jakob,

Det lyder som om du ikke har så meget kendskab til PHP, så derfor vil jeg råde dig til at tage et kig på nogle af de artikler der ligger her på udvikleren.

PHP har en if funktion, og der skulle gerne være en eller flere artikler som bruger if funktionen så du kan se hvordan den bruges. Ellers kan du søge efter if inde på dk.php.net

Det samme gælder det med at gemme i en database, kig lidt rundt i de forskellige artikler, og se om der er noget der kan bruges.

Går det helt galt er du altid velkommen til at skrive igen her jo.

M.v.h. Johnny Rasmussen. (Gaaab, Godnat)

Jakob, hvis det bare er sådan kan du jo bare gemme sværhedsgraden og så gange med 30% under kampen? og hvis der er forskel alt efter hvilken sværhedgrad der er valgt laver du jo bare en if sværhedsgrad er lig med hård så 30% hvis middel så 20% hvis let så 10% ?

Indlæg senest redigeret d. 04.03.2007 13:10 af Bruger #6080
Jakob, hvis det bare er sådan kan du jo bare gemme sværhedsgraden og så gange med 30% under kampen? og hvis der er forskel alt efter hvilken sværhedgrad der er valgt laver du jo bare en if sværhedsgrad er lig med hård så 30% hvis middel så 20% hvis let så 10% ?

ja self!
men hvordan gemmer jeg det i en database?
og har html og/eller Php "if" tagget?

t