BalloonTip problemer

Tags:    c++

Hej, så er jeg her igen.

Jeg har denne gang problemer med at få oprettet et balloontip, der popper op fra tray'en. Jeg tager udgangspunkt i at den popper op fra et allerede eksisterende ikon, der på forhånd er lavet af programmet. Det hele er bygget op i klasser, men dette burde ikke være problemet. Jeg har prøvet at gøre brug af NOTIFYICONDATA-strukturen, samt Shell_NotifyIcon()-funktionen til at vise det.
Fold kodeboks ind/udKode 

InfoTitle, Info og Tip er hardcoded pt., indtil jeg får det til at virke. Jeg har så brugt Shell_NotifyIcon() således
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal siges at flagsne der bliver sat er
Fold kodeboks ind/udKode 

og at der er lavet en "handle" til at styre callback'et. Jeg har prøvet at sætte nogle "debug"-beskeder ind i programmet for at se om det bliver kørt, og det gør det hele. Jeg prøvede også at tjekke Shell_NotifyIcon()'s returværdi, og den var false, altså der er åbenbart en fejl.
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan personligt ingen fejl finde, og jeg er helt lost. Er der noget jeg har misforstået, eller gør forkert? Håber I kan hjælpe mig!

Jeg er ikke sikker på hvad problemet er men prøv at nøjes med at sætte NIF_INFO flaget.

Du kunne også kikke på SetBaloonTip funktionen:
http://damb.dk/snip/tray.html

Du har da også alting på din hjemmeside.
Jeg må besøge den oftere, jeg kan se der er en masse Win32-relateret.

Jeg prøvede lige hele programmet du linkede til, og det virker fint. Men jeg synes at jeg gør det rigtige (ihvertfald nogenlunde det samme som dig) - jeg har også prøvet at copy+paste din kode direkte (fra SetBaloonTip()), og redigeret det lidt, for at det passer til mit program, men det virker heller ikke. Det jo nok derfor være noget andet i programmet der forårsager det, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad det skulle være.

Hvis ikke dit program er meget stort så post det, ellers send en email.

Mit projekt er på over 34 filer, og jeg ønsker ærligt talt hverken at poste dem alle, eller kun et par af dem. Mest pga. at jeg ikke vil have dem til frit skue, håber dét er iorden.

Jeg har sendt dig en mail, med et par af filerne, hvor jeg tror at problemet ligger. Håber du vil tage et kig på det!

t