hjælp til design

Tags:    grafik webdesign

hvor kan jeg hente et gratis program til at lave mit eget design vil i ikke hjælp mig med det så er i søde tak

Indlæg senest redigeret d. 02.03.2007 18:07 af Bruger #11432
det der spørgsmål er lidt dårligt formuleret.

Hvad er det du vil designe? En hjemmeside? En brochure? En plakat? En stol?

Det bedste redskab til at designe alt det ovenstående, er papir og blyant.

Well per der må jeg nok være en smule uenig :) Kan godt give dig ret i at de indledende designfaser er nemmest med papir og blyant men på et tidspunkt skal du jo nok have noget software ind over :P Du har dog ret i at spørgsmålet kunne have været formuleret bedre. Jeg går dog ud fra at Mikkel mener hjemmesider og tja en god idé er da at tegne det grundlæggende design med papir og blyant og derefter tage det med over på computeren. Hvis det er de grafiske elementer du skal have designet til din side vil jeg foreslå photoshop. Du kan hente en gratis prøve version på www.adobe.com og selvom det originale program ikke er til at betale sig fra er der trøst at hente da jeg mener der er en gratis online version af programmet på vej.

Leder du mere efter et program til at designe selve din side og din html kode, kan du jo evt. prøve Kaspers TSW webcoder som kan hentes på www.tsw.dk . Ellers er der også programmer som Microsoft Frontpage og Adobe Dreamweaver som dog er en del dyrere end TSW.

Jeg vil da heller ikke lægge skjul på at jeg tit designer mine sider i Photoshop el. Gimp. og derefter notepad++ el. KDevelop(Linux) Men papir og blyant har aldrig slået nogen ihjel.

Jeg kan ikke anbefale noget decideret program før jeg ved hvad det er problemet præcist består i.

Per, notepad++ er noget jeg ikke har prøvet.. Hvad koster det, og hvor? :)

Per, notepad++ er noget jeg ikke har prøvet.. Hvad koster det, og hvor? :)

http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

Gratis, Open Source, og alt hvad man nogensinde har brug for. Den kræver at du laver koden selv, men gør det at lave koden selv, meget nemmere.

Det er et program, til at kode HTML, og PHP i ikke?
Er skam vant til at programmere i MS Notepad ;)
Har aldrig brugt Frontpage eller Dreamwiever :)

Nu er det ikke det tråden handler om, men:

Det er en letvægtseditor ligesom MS Notepad. Bare med syntaxfarvning, sammenklappelige klasser og funktioner, tags mm.

Mulighed for optagelse af makroer etc etc.

t