Gem/Læse indstillinger

Tags:    php

Hey alle sammen.

Jeg skal gemme/læse nogle indstillinger, fx hvilke to produkter som skal være på forsiden. Men hvordan gør jeg det?

Da det ikke rigtig er fortrolige information, tænkte jeg på at man måske kunne gemme det i en fil og så hente et speciel linje nummer hvor fx. produktnummeret stod i.

fx så kunne den lave en fil som så sådan ud:

50297
54102

og så skal jeg læse linje et for det først produkt id og den anden for næste produkt id og kunne ændre i dette også.

Hvis der findes en anden måde at gemme/læse indstillinger er den også velkommen.

Håber I forstår hvad jeg mener.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det virker fint, men hvordan ændre jeg så en speciel linje.

Jeg tror at koden herunder kan det du ønsker.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvorfor gør du det ikke i din database? Så vidt jeg kan forstå på dine øvrige posts her på siden, burde du da være ganske habil i brugen af PHP/MySQL . At lave en tabel til dette burde da ikke forårsage store problemer?

Afhængig af systemet og database-setup, kan det da være endnu nemmere, bare, at lave en ny kolonne i produkttabellen, som bestemmer om produktet skal vises på forsiden eller ej. :)

Hvis du har en fil f.eks. produkter.txt med indholdet:

50297
54102

o.s.v

kan koden her skrive produktnummerne, så kan du selv ændre den efter behov.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2007 23:17 af Bruger #4457
tak Kimage. Det virker fint, men hvordan ændre jeg så en speciel linje.

har forresten ændret din så den kun henter den linje er jeg vil have:

Fold kodeboks ind/udKode 

Per, hvorfor lave et table for 2 produkter? og så skal jeg også bruge det til fx. at gemme tema navnet, support status osv.

Indlæg senest redigeret d. 02.03.2007 11:51 af Bruger #8254
det hjælper jo stadig ikke på det problem at der er andet end produkt-id'et som skal være i indstillings filen...

Per, hvorfor lave et table for 2 produkter? og så skal jeg også bruge det til fx. at gemme tema navnet, support status osv.

Fordi det altså i det lange løb, skulle du af den ene eller anden grund vælge at udbygge denne del af systemet senere, er langt mindre bøvlet. Samtidig er det meget mere proft.

Lidt ligesom at huske at lukke mysql-forbindelsen efter sig når man er færdig.

tak!

t