auto reset i mysql tabel?

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej allesammen.. jeg er igang med et lille projekt om et nyt spilsite og jeg vil gerne have sådan at man kan se hvilke spil der har været de mest populære "idag", "denne uge", "denne måned" og "i år"... Jeg er nået frem til at jeg bliver nødt til at lave en kolonne med hver og så en "sidst nulstillet" kolonne til hver af dem...

er indtil videre nået frem til følgende:

resetter hver dag:
Fold kodeboks ind/udKode 

resetter hver uge:
Fold kodeboks ind/udKode 

...men hvordan vil den reagere på et årsskifte? bliver man nød til at lave "års-resetteren" så den nulstiller allesammen?
eller er der nogen der har andre forslag?

originalt posted her:
:P postede den om, da det egentlig kom til at handle mere om php en MySQL . hehe

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2007 18:04 af Bruger #11056
15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
er der forresten nogen der kan finde en fejl her:
Fold kodeboks ind/udKode 

får denne fejlmeddelelse: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/www/inheaven.awardspace.com/content/1.php on line 19

lige præcis... :)

Hvis man vil lave statestik på noget bør man selvfølgeligt ikke have statestik dataen i samme tabel.

Jeg ville lave en tabel til statestik ala:

ID Spil_ID Timestamp

Når brugeren downloader et spil, skal der så lige smides en række i statestik tabellen.

Udfra denne kan man så lave noget avanceret statestik. med ret simpelt sql.

lige præcis... :)

hmm, tak for hjælpen allesammen, men jeg tror sq bare jeg laver en simpel lille phpkode der nulstiller hver gang det er mandag, første dag i måneden osv. ..

<< < 12 > >>
t