auto reset i mysql tabel?

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej allesammen.. jeg er igang med et lille projekt om et nyt spilsite og jeg vil gerne have sådan at man kan se hvilke spil der har været de mest populære "idag", "denne uge", "denne måned" og "i år"... Jeg er nået frem til at jeg bliver nødt til at lave en kolonne med hver og så en "sidst nulstillet" kolonne til hver af dem...

er indtil videre nået frem til følgende:

resetter hver dag:
Fold kodeboks ind/udKode 

resetter hver uge:
Fold kodeboks ind/udKode 

...men hvordan vil den reagere på et årsskifte? bliver man nød til at lave "års-resetteren" så den nulstiller allesammen?
eller er der nogen der har andre forslag?

originalt posted her:
:P postede den om, da det egentlig kom til at handle mere om php en MySQL . hehe

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2007 18:04 af Bruger #11056
15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
har aldrig selv brugt det men det lyder som noget cronjob, du kan skrive cronjob i en sægemaskine.

cronjobs er nok lidt overkill på den her - med mindre at det er essentiel information, som verden ikke kan leve uden at have.

Hver gang en bruger klikker (mysql):
Fold kodeboks ind/udKode 

Hver gang en bruger skifter side (pseudo php + mysql):
Fold kodeboks ind/udKode 

Cronjobs vil jeg kun bruge hvis det skal være meget præcist. Det er dog kun linux specifikt. Ellers er det services på windows.

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2007 20:31 af Bruger #10216
Og her er tabellen som jeg havde forestillet mig den skulle være:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil nok vælge at lave det på en anden måde.

Jeg forestiller mig at hvor populært et spil har været, kommer an på hvor mange gange der er klikket ind på spillet.

Du laver så om så du har et timestamp felt.

Når du skal tjekke mest populære spil i dag laver du:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det smarte er så at du kan bruge BETWEEN kommandoen.
Mest populære i en bestemt måned:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette vil så hente alle spil ud med en dato mellem 1. januar og 30 januar.

det forstår jeg ikke helt... det skal jo være sådan at alle spil har en kolonne med antal hits i alt, i år, denne måned, denne uge og idag... og de skal så nulstilles en gang om året, ugen og dagen...

men min holder jo heller ikke... ved et evt. årsskifte vil den jo ikke kunne finde ud af det :/

så jeg bliver vel nød til at lave det med at den nulstiller hver gang der er mandag og hver gang det er den første dag i måneden og hver gang det er første dag på året og så bare håbe på det kommer en besøgende hver dag... ellers må jeg bare selv gå ind :P

kan ikke finde nogen steder hvor man kan få lavet det... Har søgt på google... kender du nogen steder?

pseudo? hvad er det for noget? :s

http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudo

"pretending to be something it is not in fact"

hvad skal det sige? :S

at der bare er skrevet hvad php-koden skal gøre? og så skal jeg selv oversætte?

<< < 12 > >>
t