Hjælp mig med design :)

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hey!

Har i et forslag til hvordan jeg kan få min side til ikke
at se så kedelig ud? :)

Klik her :D

Først og fremmest skal du lige opdatere den til FF;)

Okay..

Hvad er fejlen i FF?

Okay..

Hvad er fejlen i FF?

Det ser ud til at du har rettet den;) Før var der i venstre siden en masse figurer. Istedet er der kun en i bunden pt.

Nårh det :P Var kommet til at lave to Style :P

jeg synes du skal vælge nogle mildere farver. Ikke nødvendigvis ændre dit farvetema, men skrue lidt ned for farvernes styrke. De skærer ret kraftigt i øjnene.

Dernæst synes jeg du skal undgå at have din tekst centreret. Det ser ikke proft ud. Istedet skal du have hver nyhed i en boks for sig selv, gerne med et baggrundsbillede, og med margin og padding så det ser lækkert ud. Prøv også at lege med at lave lidt grafik i form af top, baggrund og bund til dine spalter. Også gerne nogle grafiske knapper til menuen. Ikke nødvendigvis med billeder, men måske lidt alá de menupunkter der er her på Udvikleren.

Det er okay at bruge specifikke fonte på sine hjemmesider, men så skal man også huske at have den generiske font med som sidste udvej. Jeg sidder her på et Linuxsystem, og har ikke fonten Tahoma. istedet for

font-family: Tahoma;

skal du sige: font-family: tahoma, sans-serif;

dette vil gøre, at den først kigger efter om brugeren har fonten tahoma, og hvis brugeren har, ja så bliver den brugt, og hvis den ikke har, så bruger den bare den første/bedste sans-serif-font som brugeren har.

prøv også at lege lidt med at lave lidt luft imellem dine spalter. Så de ikke hænger sammen, men 'flyder' ved siden af hinanden, med lidt mellemrum.

Prøv også at lege lidt med at lave lidt luft imellem dine spalter. Så de ikke hænger sammen, men 'flyder' ved siden af hinanden, med lidt mellemrum.

Hvad er det for nogen spalter? :)

Det med at udskrive nyhederne i en fieldset, kan en hjælpe lidt med det? :)

For at vise nyhederne includer jeg:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 25.02.2007 18:04 af Bruger #10266
Lad for det første være med overhovedet at bruge <font> tagget nogen som helst steder i din kode. Brug det kraftfulde værktøj du har i form af CSS istedet.

Du skal bare sætte det op ordenligt.

fx lave i css'en:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så have i selve php-filen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er kun et eksempel, og det må være op til dig selv at bygge videre på det / lave noget helt andet alt efter hvordan du vil have det skal se ud.

Når jeg siger spalter mener jeg de tabelrækker/kolonner du har delt op med kanter. Fx er menuen en spalte, banneret en anden, inholdsdelen en tredje etc.

Alternativt, går det helt galt, kan jeg for et symbolsk beløb redesigne siden for dig.

Indlæg senest redigeret d. 25.02.2007 21:05 af Bruger #8223
Hey!

Har i et forslag til hvordan jeg kan få min side til ikke
at se så kedelig ud? :)

Klik her :D

Hvordan har du lavet bg'en? :)

Den er faktisk bare lavet i paint :P

Jeg kan lige give et link? :)

Den er faktisk bare lavet i paint :P

Jeg kan lige give et link? :)

Ja tak :D

<< < 12 > >>