Hjælp toæ program lidt i stil af publisher

Tags:    delphi

Jeg sidder med et problem, jeg er ved at lave et program i stil med publisher men er der en der kan forklare mig hvordan man giver brugeren mulighed for at trykke på en knap og derefter markere et område hvori han kan skrive tekst. og efter det skal han kunne flytte på boksen og skrive i den igen.
Jeg er fuldstændig blank. hjælp en fortvivlet amatør

Ps. det ville være fedt hvis der var en guide eller noget så jeg også kan lære noget af det. og ikke bare copy paste



Jeg sidder med et problem, jeg er ved at lave et program i stil med publisher men er der en der kan forklare mig hvordan man giver brugeren mulighed for at trykke på en knap og derefter markere et område hvori han kan skrive tekst. og efter det skal han kunne flytte på boksen og skrive i den igen.
Jeg er fuldstændig blank. hjælp en fortvivlet amatør

Ps. det ville være fedt hvis der var en guide eller noget så jeg også kan lære noget af det. og ikke bare copy paste


Jeg har da en lille idé til havd du kunne lave! du skal have et sykke kode som jeg ikke lige har ved hånden hvor man kan flytte på componenterne altså memo, panel osv. e du skal er så at når du trykker på en knap kommer der en Memo frem som kan laves med lidt fornuft af noget kode med en IF sætning! der i kan man jos krive hvad man vil, men så kommer jeg til den del af, om man kan udskrive det som er i den memo for man skulle jo gerne have alt med som er på skærmen, en jeg ved der er noget der hedder print.screen men ved ikke om den dur til det! jeg vil så lige sige at jeg ikke har prøvet det 100% før men ved en ven har lavet det.

men dit problem burde udløse nogle ponit til den som løser problemet.
/Kenneth Kallesen
PS. kontakt mig på msn eller mail! msn: kenneth_kallesen@mail.tdcadsl.dk mail: kenneth@smartware.dk
¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤



Hvis du bare vil lave en "hard copy" udskrivning af formen kan det gøres med Form1.Print;

Emil Melgaard
emil.melgaard@fyrrevang.dk
- Admin på gruppen Delphi spilprogrammering.
http://www.delphispilprogram.udvikleren.dk



t