SocketException - fryser?

Tags:    .net

<< < 12 > >>
Hej Udviklere,

jeg er ved at lave et program som tjekker om en server er online og om servicen er aktiv. Til det benytter jeg Socket. Men når serveren ikke er aktiv bliver der kastet en socketexception, og jeg fanger den med try-catch. Mit problem er at når den tjekker flere servere ud, så fryser den, og når der så ikke bliver kastet flere Socket exceptions fortsætter programmet og viser resultaterne. Hvordan kan jeg undgå at programmet fryser? Det er kun en Debug indtil videre.

13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at kalde myThrad.Join() efter du har kaldt .Start() - det er fordi din tråd ikke er færdig med at køre når du tilføjer dit item til dit listview. :)

En anden ting er at du nok bør håndtere din SocketException - og på den kan du faktisk også få informationer om hvorfor det gik galt - så som at den ikke kunne oprette forbindelse osv. osv.

Okay, det har jeg forsøgt, men kan man præcisere det helt præcis med en linie eller skal man så benytte den variabel man initialiser. f.eks. SocketException socketException

MessageBox.Show(socketException.toString());

Tænkte du på den måde?

Okay, det hjalp desværre ikke. Det er det samme resultat ud over at min form fryser, og så når den er færdig med myThread, så svarer programmet igen, men uden at tilføje string'et

<< < 12 > >>
t