Hvilken IT-retning er mest attraktiv?

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hej og goddag.

Da jeg er meget tæt på at skulle vælge en master-retning (overbygning) på min ingeniøruddannelse, vil jeg gerne høre, om nogen af jer kan give et kvalificeret bud på, hvilken retning inden for IT tror i vil blive mest attraktiv i fremtiden? Jeg tænker bl.a. på mht. jobudbud til i danmark og udlandet og få nogle gode penge.

Jeg har fire valg:

Software udvikling (software til PC, håndholdte enheder mv.)

Embedded systems (indlejrede systemer: vaskemaskiner, mp3, mobil mv.

Robotteknologi (billedbehandling, vision, robotstyring, banebevægelse mv.)

Kunstig intelligens (arbejde med algoritmer,til programmering af elektronik, så de opfører sig intelligent)

Tak på forhånd.

Indlæg senest redigeret d. 18.05.2007 00:25 af Bruger #11427
21 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ønsker egentlig at arbejde som projektkoordinator/leder i udviklingsprojekter. Og meget gerne noget som er aktuelt - og jeg kan se folk benytter det og har glæde af det.

Det tiltaler mig ikke at arbejde med forskning - hvilket robotteknologi og kunstig intelligens måske er de næste 5-10 år?!

Lønniveauet (tror jeg) ligger meget højt inden for alle 4 områder. Jeg vil tro 40k+. Der er vel alt andet lige alligevel en rimelig stor forskel på de 4 områder.

Hvis du vil have en høj løn tror jeg at du skal finde ud af hvad det kræver at gøre de forskellige ting, og så vælge det der passer mest til dig. På den måde vælger du det du er bedst i, og dermed også det hvor du har størst mulighed for at få den store pose penge:)

Ok nu er det ikke kun penge jeg tænker på. Selvfølgelig skal det også være noget jeg er interesseret og ligger inden for mine evner. Men det er bare sådan, jeg har lidt svært at se, hvad jeg egentlig vil!

En hjælp kan (måske) være at se dig selv om 2 år. Hvad vil du helst kunne sige. Hvad vil du være mest tilfreds med.

Vil du sige:
Robotteknologi: Jeg forsker i robotter i. Derved kan jeg hjælpe mennesker med at gøre rent selv, etc.

Software udvikling: Jeg laver computersystemer. Derved kan jeg binde folk til hinanden og gøre kommunikation lettere, etc.

Embedded: Jeg laver elektroniske ting. Derved kan jeg hjælpe folk så de ikke behøver at stå tidligt på for at sætte kaffemaskinen over, etc.

Håber det kunne hjælpe:)

Edit: Selvfølgelig er det ikke de mest præcise beskrivelse;)

Indlæg senest redigeret d. 24.02.2007 21:15 af Bruger #4479
Ok jeg kan ikke lide at være forsker på det lange sigt!

Når jeg har været på skolebænken så længe, så kunne jeg godt tænke mig at komme ud på arbejdsmarkedet og få noget udfordring fra den siden.
Så derfor titaler software/embedded mig mere. Samtidig gider jeg heller ikke at forske i teknologier, som ikke bliver brugt i det nærmeste fremtid.

Men jeg kan godt lide matematik og fysik - som der findes en del af i robotteknologi.

Er det realistisk at tænke, at man kan komme ud for et job job, hvor meget skal regne en masse matematik som softwareingeniør? Måske som 3D programmør? Hm.

Aha fedt!

Jeg tror måske jeg vælger software udvikling. :)

Mathias er du 14 år?

Mathias er du 14 år?

Ja:)

Vildt siger jeg!

Vildt siger jeg!

Hvorfor det?:)

Jeg synes det var nogle gode svar af en 14 årig. Da jeg var 14 år lavede jeg ikke andet end at spille CS. :).

<< < 123 > >>
t