PHP hjælp!!!!

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej.
Jeg styre en hjemmeside http://www.midzi.dk/bfors/forside.php

hvor jeg har tænkt mig at lave et lille tekstbaseret spil,
men så kommer problemet!
Hvordan får jeg det til at , f.eks at brugeren køber en bil til 10.000 kroner, hvordan trækker PHP så pengene fra brugeren, og giver ham bilen????

Håber i forstår det ellers må i jo lige skrive ;P.

Hilsen
Midzi

;)

Og!!!
Hvis det er kan man så lave det i frontpage???

Håber i vil og kan hjælpe mig.

Hilsen
Midzi

Frontpage = HTML slamkode

Dvs PHP kode kan så vidt jeg husker, ikke laves i Frontpage. Frontpage derudover synes jeg er dårligt eftersom det kommer med slamkode der ikke kan valideres.

Oki.
Men jeg har aligevel lidt erfaring med PHP, og det er lavet i frontpage 2003 ;P

:D

Ellers tak for hjælpen ;D.

Kender i et sted hvor man kan læse om tekstbaserede spil?

Oki.
Men jeg har aligevel lidt erfaring med PHP, og det er lavet i frontpage 2003 ;P

Ellers tak for hjælpen ;D.

Kender i et sted hvor man kan læse om tekstbaserede spil?

Ud fra spørgsmålet i tråden at dømme, har du ikke synderligt meget erfaring med php.. Ud fra dit valg af editor at dømme, har du heller ikke synderligt meget erfaring med webudvikling. Da Frontpage er noget af det værste du kan udsætte dig selv for, pga abnormt uoverskuelig kode.

Har du hørt om MySQL?

Det er sandsynligvis det du ønsker. Udfør en googlesøgning og læs om at trække data fra MySQl og indsætte data i samme.

Oki takker for Svaret... ;P

Jeg har hørt om MySQL.
Jeg har også et login system men det er ikke lagt ud på siden lige nu, der bruger jeg MySQL til at gemme brugernavn og lign......
Kender du et sted hvor der er en hjemmeside hvor man kan læse om tekstbaseret spil....
Og hvilke Programmer anbefaler du istedet for Frontpage???? ;D

Hilsen
Midzi

Selv kører jeg med Dreamweaver, men det koster penge og er nok derfor ikke noget for dig.

Jeg vil anbefale dig en editor med farve syntax, som fx Notepad++

;P
Oki ...
Kan du en hjemmeside hvor der er lidt hjælp at hente???

Hilsen
Midzi

Jeg støtter op om forslaget om Notepad++. En yderst habil editor, som jeg bruger som eneste udviklingsværktøj når jeg befinder mig i Windows.

Det du leder efter er ikke en hjemmeside om tekstbaserede spil, men snarere en hjemmeside om input/output i en database. Der er masser af tuts her på siden, og resten kan findes via google.

Du er nødt til at kunne kravle, før du kan gå.

Hmm takker ;P
Jeg kan ikke finde noget om input/output i en database.:$
Har du evntuelt nogle links, så bliver jeg pænt glad, fordi der er meget arbejde i at skulle sidde at opdatere en side af gangen hvis en bruger køber en bil , så skal jeg ændre links O.lign...

Hilsen
Midzi ;P

Hej..
Jeg vil råde dig til at lære mysql..
Der er nogle ret basale koder til at hente data fra, gemme det osv..
En fordel er også, at så kan personen slukke sin computer, og så næste dag er hans spil stadig kørende..

Hvis det ikke er noget du har lyst til kan du altid gemme dine tal i hidden forms ligesom:

<input type="hidden" value="$penge">

Til sidst kunne du jo også bare gemme dem i din url, jeg kan ikke helt huske hvordan man gør det, men du kan søge efter det på google hvis du søger efter Using a URL to Embed Form Data..

Her er et lille eksempel:

<form method = "get"
action = "hiUser.php">
Hvis du bruger det i stedet for post, vil pengene bliver embedded i din url som du så kan hente sådan her

$_get['penge']

Håber det var til nogen hjælp..

Mvh Tobi

<< < 12 > >>
t