Windows Vista køb

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej. Jeg har i tankerne at købe Vista, inden for kort tid, og vil lige skynde mig at understreje at dette indlæg ikke skal bruges til at duskutterer folks holdninger om systemet.

Jeg har valgt at det skal være Home Premium, og har derfor kigget lidt på det i butikkerne. Men jeg tror jeg skal have en version som ikke er kræver at jeg har en Windows XP cd.

For de fleste steder sælges kun opgraderings pakker. Som kræver at jeg er ejer af Windows XP. Det er jeg heldigvis også, men jeg tænker lidt på at hvis jeg køber sådan en version om det på betyder at jeg først skal installerer Windows XP vær gang jeg vil installerer Vista.

Det gider jeg ikke da jeg formatterer utrolig ofte, og udover dette har jeg vist brugt min XP cd-key på mange pc'er og er derfor er bange for at registrerer Windows XP igen i frygt af at de opdager det og lukker min cd-key...

Hvordan fungerer en opgraderings version af Windows Vista? Vil i sige at jeg skal købe en ikke opgraderings version? Og er denne det:

http://www.merlin.dk/Default.aspx?ID=344&PID=1209&ProductID=7628

????

Håber nogen der kan forstå min tvivel om hvad jeg skal købe ;)

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er fundet:
Artikel

Hvordan man gør det ved jeg ikke, men google kan nok hjælpe dig;)

Den du viser er en volumen licens, det er den dyreste, men den kan du installere på forskellige pc'ere.. altså kun en aktiv af gangen.

OEM licensen som følger med nye pc'ere, må kun installeres på denne, og kan kun aktiveres en enkelt gang (eller skal man lige ringe ind), denne koster kun ca 1000kr.

Man køber "selvfølgelig" ikke upgrade pakken. Med mindre man vil have svært ved at konfigurere windows på ny.

/JJ

læste i ComputerWorld på et tidspunkt at man ikke behøvede at have XP for at kunne bruge en opgraderingspakke. Kan lige prøve at finde den;)

Kan Vista opgraderings version også installeres oven på en Windows 2000 operatation...?

Vil meget gerne have mere at vide, om folk der ved noget!

Er en link til hvordan på siden:
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_upgrade_clean.asp

Men altså vil gerne høre om nogen har nogen erfaringer om det!

udfra den simple betragtning at der er et link til upgrade versionen
http://www.merlin.dk/Default.aspx?ID=344&PID=1209&ProductID=7629

vil jeg mene at det du viste jo må være en full version

Da Windows er et system der simpelthen kræver at man geninstallerer ofte, skal du i hvert fald sikre dig at du får fat i en udgave, der tillader at blive aktiveret flere gange, og ikke er som Jokke nævner.

Enig med jer, og det er også detjeg ønsker. Altså størst frihed for en rimelig pris.

Men vil i så anbefagle mig at jeg køber den version jeg linkede til. Eller kunne det være interessant at købe Windows Vista med upgrade version og bruge den metode som Mathias linker til? Er der nogen som har erfaringer med den? Hvor lang tid yderligere vil det tage at bruge den end den dyre version?

Jeg har bestilt hos Merlin nu. Venter på den... Men tak for hjælpen :)

<< < 12 > >>
t