Hvordan får man fat i en OEM windows xp cd?

Tags:    diverse

Heay.

Jeg ejer en Acer laptop, og jeg vil gerne have en clean install på den istedet for den Acer installation som følger med sådan en computer.

jeg har lige snakket med Acer, og de siger det er fuldt lovlig at bruge en helt almindelig OEM cd, og så bare bruge den cd-key som står på mit klistermærke i bunden af computeren.

Det er jo kanon, men hvordan får jeg lige fat i en OEM cd? Det er jo lovlig så længe jeg bruger min egen cd-key, så jeg ved ikke om man bare kan downloade sådan et cd image på nettet, eller microsoft kan sende en cd til mig?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan godt være det er lovligt, men du skal ikke regne med at Microsoft har lagt et image af cd'en ud på nettet.

Du må finde en som ejer cd'en og brande et kopi af den. Det kan man nemlig sagtens. Og jeg går ud fra at det bør være til at finde ud af. Alle har jo næsten en xp cd i huset ;)

Det her er ikke en opfordring til pirat kopering, men når du nu alligevele foreslår brænding, så kunne han vil ligeså godt downloade med et P2P program, da han alligevel har en lovlig cd key.

Indlæg slettet af admin/co-admin!

Hvis du er medlem af msdn, kan du downloade den der igennem.

Det er ikke lovligt for mig, at videre sende materiale derinde fra.

Men ellers må du ud og finde en der har en OEM CD, eller finde den gennem p2p.

/JJ

t