ToolStripItem img designtime

Tags:    c#

Er der nogen af jer der ved hvordan man kan få et billede ind i en toolstripbutton i designtime.

Jeg har en nedarvet klasse der arver fra System.Windows.Forms.ToolStripButton. Denne type Custom button vil jeg gerne have til at have et default billede i sig (et billede fra en embedded ressource).

Fylder jeg dette billede ind i baseklassens konstuktør vises billedet kun runtime. Og af forskellige årsager vil jeg meget gerne have dette billede i designtime også.

Så vidt jeg kan forstå benytter VS 2005 åbenbart default values på sine properties til at sætte i designtime???

Men jeg kan vel ikke benytte DefaultValue på Image property, siden de eneste referencetyper den understøtter er string og null.

Er der en af jer der ved hvordan man vil få et billede til at optræde i designtime?? Måske noget med at overloade en eller anden render funktion. Skal jo være sådan at man har mulighed for at skifte default image ud.

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du åbner resources.resx (mener jeg den hedder) kan du tilføje et billede og benytte det.

t