Nu har mig og en ven siddet det meste af dagen og programmet. Vi synes selv der er kommet et cool nok resultat ud af det, men vi får nogle enkelte fejl når vi komplier.
Fejl ser således ud.
expected unqualified-id before "switch"
expected `,' or `;' before "switch"
expected declaration before '}' token
Hele koden er følgende
#include <cstdio>
#include <cstdlib>
#include <iostream>
using namespace std;
int main(int nNumberofArgs, char* pszArgs[])
;double Menu();
switch (choice) {
case 'T': Trekant(); break;
case 'C': Cirkel(); break;
case 'P': Paralellelogram(); break;
case 'K': Kasse(); break;
case 'R': Prisme(); break;
case 'S': Cylinder(); break;
case 'Q': Kegle eller Pyramide(); break;
case 'F': Kugle(); break;
default: Mod(); break;
}
}
//--------------- DISPLAY CALCULATION MENU --------------------------------------
void Menu(){
cout << "\\t\\t\\t (T) <-- Trekant\\n\\n";
cout << "\\t\\t\\t (C) <-- Cirkel\\n\\n";
cout << "\\t\\t\\t (P) <-- Paralellelogram\\n\\n";
cout << "\\t\\t\\t (K) <-- Kasse\\n\\n";
cout << "\\t\\t\\t (R) <-- Prisme\\n\\n\\n";
cout << "\\t\\t\\t (S) <-- Cylinder\\n\\n";
cout << "\\t\\t\\t (Q) <-- Kegle eller Pyramide\\n\\n";
cout << "\\t\\t\\t (F) <-- Kugle\\n\\n\\n";
cout << "\\n\\t\\t\\tEnter an Operator for\\n";
cout << "\\t\\t\\tthe Calculation of Your Choice: ";
cin >> choice;
}
;double while (choice!='T' && choice!='C' && choice!='P' && choice!='K' && choice!='R'choice!='S' && choice!='Q' && choice!='F'){
cout <<"\\a\\t\\t\\tFEJL...indtast korrekt bogstav: ";
cin >> choice;
}
}
//--------------- CALCULATION FUNCTIONS -------------------------------------------
float Trekant(){
//Indtast trekantens hoejde og grundlinje
double hoejde;
cout << "Indtast trekantens hoejde:";
cin >> hoejde;
double grundlinje;
cout << "Indtast trekantens grundlinje:";
cin >> grundlinje;
//Udregning af trekantens areal
double hoejd;
double grundl;
hoejd = hoejde
;grundl = grundlinje
;double areal = 0.5 * hoejd * grundl
;cout << "Trekantens areal er:";
cout << areal << endl ;
}
float Cirkel(){
// Indtast cirklens diameter
double radius;
cout << "Indtast cirklens radius:";
cin >> radius;
// Beregnelse af omkreds
double factor;
double pi;
pi = 3.141592653589793238462643383279502884197169399;
factor = radius;
// Indtast cirklens radius
double areal;
areal = pi * factor * factor;
// Brug faktoren til at beregne cirklens omkreds
double omkreds;
omkreds = pi * factor * 2;
;cout << "Cirklens omkreds er:";
cout << omkreds << endl ;
cout << "Cirklens areal er:";
cout << areal << endl ;
}
float Paralellelogram(){
// Indtast paralellelogrammets grundlinje
double grundlinje;
cout << "Indtast paralellelogrammets grundlinje:"
;cin >> grundlinje;
// Indtast Trapzets højde
double hoejde;
cout << "Indtast paralellelogrammets hoejde:"
;cin >> hoejde;
// Beregnelse af paralellelogrammet
double g;
double h;
g = grundlinje
;h = hoejde
;areal = g * h
;cout << "Parallelogrammets areal er:";
cout << areal << endl ;
}
float Kasse(){
//Indtast kassens laengde
double laengde;
cout << "Indtast kassens laengde:"
;cin >> laengde;
//Indtast kassens bredde
double bredde;
cout << "Indtast kassens bredde:"
;cin >> bredde;
//Indtast kassens hoejde
double hoejde;
cout << "Indtast kassens hoejde:"
;cin >> hoejde;
//Beregnelse af kassens rumfang
double la;
double br;
double ho;
;la = laengde
;br = bredde
;ho = hoejde
;double rumfang = la * br * ho
//Beregnelse af kassens overflade
;double overflade = 2 * (la * ho + ho * br + br * la)
;cout << "Kassens rumfang er:";
cout << rumfang << endl ;
;cout << "Kassens overflade:";
cout << overflade << endl ;
}
int Prisme(){
//Indtast prismens hoejde
double hoejde;
cout << "Indtast prismens højde:"
;cin >> hoejde;
// Indtast prismens grundlinje
double grundlinje;
cout << "Indtast prismens grundlinje:"
;cin >> grundlinje;
//Beregnelse af prismens rumfang
double hoj;
double gru;
;hoj = hoejde
;gru = grundlinje
;double rumfang = hoj * gru
;cout << "Prismens rumfang er:";
cout << rumfang << endl ;
}
float Cylinder(){
//Indtast cylinderens hoejde
;double hoejde;
cout << "Indtast cylinderens hoejde:"
;cin >> hoejde;
//Indtast cylinderens hoejde
;double radius;
cout << "Indtast cylinderens radius:"
;cin >> radius;
//Beregnelse af cylinderens rumfang og krumme overflade
double hojd;
double rad;
;hojd = hoejde
;rad = radius
;double rumfang = 3.141592653589793238462643383279502884197169399 * rad * rad * hoj
;double overflade = 2 * 3.141592653589793238462643383279502884197169399 * rad * hoj
;cout << "Cylinderens rumfang er:";
cout << rumfang << endl ;
;cout << "Cylinderens krumme overflade er:";
cout << overflade << endl ;
}
int Kegle eller Pyramide(){
//Indtast kegles eller pyramides hoejde
;double hoejde;
cout << "Indtast keglens eller pyramidens hoejde:"
;cin >> hoejde;
;double aag;
cout << "Indtast arealet for pyramidens eller keglens grundflade:"
;cin >> aag;
//Beregnelse af en kegles eller pyramides rumfang
;double hoejd;
;double grundflade;
;hoejd = hoejde
;grundflade = aag
;double rumfang = 0.333333333333333333333 * hoejde * aag
;cout << "Keglens eller pyramidens rumfang er:";
cout << rumfang << endl ;
}
int Kugle(){
//Indtast kuglens radius
;double radius;
cout << "Indtast kuglens radius:"
;cin >> radius;
//Beregnelse af kuglens rumfang og overflade
;double ru;
;double ov;
;ru = rumfang
;ov = overflade
;double rumfang = 1.33333 * 3.141592653589793238462643383279502884197169399 * radius * radius * radius
;double overflade = 4 * 3.141592653589793238462643383279502884197169399 * radius * radius
;cout << "Kuglens rumfang er:";
cout << rumfang << endl ;
;cout << "Kuglens overflade er:";
cout << overflade << endl ;
}