Tags:
snak
Ja goddag.. Som i måske kan læse i emnet så har jeg nu tænkt mig at leje lidt med at køre hjemmeside fra ens egen maskine, har en maskine ekstra som jeg kan have tændt døgnet rundt. Grunden til at jeg nu lejer lidt med dette, er at jeg gerne vil have mere plads at arbejde med istedet for de 1-5gb man nu kan købe et webhotel med rundt omkring. Selvfølgelig vil det være et problem med hastigheden af hjemmesiden, men man kan jo leje sig ind forskellige steder og have sin maskine til at stå på en hurtig forbindelse (selvfølgelig med visse omkostninger).
Jeg er blot 16 men jeg har god viden om html / css og er godt igang med at lærer php og asp. Men jeg stræber meget efter at lærer hvordan man kan sætte hjemmeside op selv fra egen maskine.
Men nok om alt det. Sagen er den at jeg intet kender til det endnu, altså hvilke programmer man skal bruge, opsætning, osv. Så hvis jeg ku' få noget hjælp fra dem af jer der har styr på disse ting, ville det være kanon og måske nogle links til forskellig tutorials/guides og andet der kan hjælpe mig på vej. Jeg har ingen problemer med engelsk så tutorials kan sagtens være på engelsk.
Jeg har hørt at det skulle være lidt svært, men jeg har tiden og tålmodigheden til at lærer det. Så smid endelig noget op.
På forhånd tak.
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Det er faktisk utroligt nemt. Hvis du både vil køre med PHP og ASP får du et "problem". Storset alle brugere den webserver som hedder "Apache web server", men jeg mener ikke man kan få noget til den som kan køre ASP. PHP og Apache køre dog ganske fint. Det umiddelbare nemmeste er at hente wampserver på www.wampserver.com og installere det. Derefter skal du bare åbne for port 80 i din router, og så er din side "på nettet". Vil du have f.eks. www.ditdomæne.dk til at gå til din side skal du bruge noget dns hosting som f.eks. gratisdns.dk hoster.
0
Jo tak for det jonas/decko.
Tænkte lige på.. Windows server, er det ligesom wampserver, bare bedre? eller bliver det brugt til noget helt andet.
0
windows server er et operativ system ligesom fx. Windows Xp eller Vista - Wamp server er en samling af gratis ting
Apache 2.2.4
PHP 5.2.1 + PECL
SQLitemanager
MySQL 5.0.27
Phpmyadmin
Så det er 2 helt forskellige ting
0
Ja okay.. Mange tak for jeres svar
0
i mener at man simpelthen kan hoste sin egen side gratis?!
og der ingen ulemper er?!