3 gode spørgsmål, efter at have læst en artikel på internettet

Tags:    php

Ja, jeg har 3 gode spørgsmål, efter at have læst en guide på internettet:

1. Hvad vil det sige at optimere en tabel?
Eksempel:
mysql_query("OPTIMIZE TABLE `din_tabel` ");

2. Hvad betyder det, hvis der er @ foran angivelsen af en variabel?
Eksempel:
@$noget = mysql_num_rows($resultat);

3. Hvad betyder distinct i et databaseudtræk?
Eksempel:
$noget = mysql_query("SELECT distinct noget-fra-tabellen-eks.-brugernavn FROM din_tabel WHERE nogetandet='$nogetandet' and name =''etgodtbrugernavn ");

Håber der er nogle dygtige folk her inde, der kan hjælpe

M.v.h.
Clarisse

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2007 14:08 af Bruger #11381
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
OPTIMIZE
At optimere sin tabel, rydde den for overflødig cache data. Det er det samme som at defragmentere sin harddisk

@
Denne operator er selvfølgelig en PHP specifik ting og slår visning af fejl fra, på den pågældende funktion. Den annullerer også visning af fatale fejl, der ellers ville få dit script til at stoppe.
Eks: @implode(',','Jeg er en streng i stedet for et array'); vil normalt udskrive en fejl, da implode() ikke kan arbejde med strings, men da @ er sat foran undgår du denne fejlmeddelse

DISTINCT
Fjern duplikanter/ens rækker i det udtræk man får fra sin database.
Generelt set, skal man undgå at bruge denne, da det er et konkret bevis for at der er noget galt med sin SQL. Omvendt kan det også løse nogle problemer.

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2007 16:49 af Bruger #10216
Mange tusind tak Gnu :D
Det hjalp virkelig meget! :)

Jeg forstod dog ikke helt det dér med @...

Vil @implode(',','Jeg er en streng i stedet for et array'); netop ikke undgå at vise fejl, fordi der er @ foran?

Men i hvert fald - tusind tak :D

Indlæg senest redigeret d. 18.02.2007 15:29 af Bruger #11381
det burde den :), men koden er jo ikke længere end du selv kunne have testet det med og uden @ så kunne du også have set forskellen :).

Har lige opdateret det gøgl jeg skrev - det gik lidt stærkt.

Men ja, nogle ting vil være hurtigere at teste selv. :) Og hvis det er er problem med at skrive og uploade til til en server. Kan du jo installere en lokal server. WAMP er udemærket til dette. http://www.wampserver.com/en

Ja, jeg ved godt jeg kunne afprøve det selv ;)
Men doven som jeg er, så mente jeg det var nemmere bare at antage at det var rigtigt hvad jeg mente, og så vente på svar :roll:
Men tak for svarene! :D

Otimize table har intet at gøre med at rydde en cache, ej heller diskdefragmentere sin pc.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/optimize-table.html

t